Avatar billede turbochip Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Lave link på bilelde

Hej

vi bruger et bilelde til at referere til vores forhandlere, men jeg kan kun bruge Word 2000 nu, så hvordan kan jeg lave links på billedet der? Se billedet:
http://www.padel.dk/turbochip/Europakort2.gif
Avatar billede thufir Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:09 #1
Du skal bruge hotspots.... kan ikke lige huske hvordan det er .... sorry..
Avatar billede thufir Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:10 #2
eller....
Skal man bare kunne trykke på billedet og så kommer der en side??? eller skal det være for hver landsdel?
Avatar billede turbochip Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:21 #3
det skal være for hver prik.... Husk jeg kun har Word 2000
04. oktober 2002 - 13:24 #4
det kan du ikke lave i word, du skal bruge frontpage. her kan du indsætte hotspots.
senere kan du gemme biledet i word, men du må henover frontpage
Avatar billede turbochip Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:27 #5
jep, har også haft frontpage 2000 før, men er blevet slettet, finder lige cd'en...
Avatar billede rvm Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:54 #6
Selvfølgelig kan du lave hyperlink med Word 2000 og billeder - du skal bare arbejde med flere lag, hvilket du forøvrigt også skal i FrontPage:

1. Indsæt dit billede
2. Vælg et objekt på værktøjslinien Tegning (f.eks. rektangel)
3. Indsæt det oven i billedet, hvod du ønsker hyperlinket
4. Højreklik på rektanglen - vælg Hyperlink
5. Skriv dit link

Nu virker det *S*
08. oktober 2002 - 05:48 #7
RVM> Det er en god løsning - den havde jeg ikke tænkt på. kun en ulempe - musen ændrer sig ikke som et hyperlink (Hånd) kun hjælpe teksten afslører at der er et link. (jeg gjorde baggrund og kant transparant)
Avatar billede rvm Nybegynder
08. oktober 2002 - 07:19 #8
Hos mig bliver musen ændret til en hånd, når jeg holder den hen over billedet hmmm Prøv at fjerne det transparante (bare som et forsøg)
Avatar billede rvm Nybegynder
13. november 2002 - 17:19 #9
Hvordan gåre det med "projektet"? Fik du det til at virke??