Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:46 Der er 5 kommentarer

Autologon if no network

Hermed et af de mere avancerede spørgsmål.

Kan man konfigure en Windows 2000 Pro til at logge ind som f.eks. lokal administrator automatisk i tilfælde af at man ikke er tilsluttet netværket. Dvs. hvis netværket er tilsluttet, skal Win2k være klar til login på domænet.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. oktober 2002 - 11:55 #1
Umiddelbart vil jeg sige nej. Men man kunne vel lade lokal administrator logge ind hver gang.

Lave et script som
Hvis der er net:
  1. Ændrer lastlogonname i currentconfig
  2 Logger administrator af
Hvis der ikke er net
  Laver intet (bliver på som administrator)
Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:00 #2
Den kunne måske bruges hvis man f.eks. pingede efter en gateway el. lignende. (lad mig lige tænke)
Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:02 #3
Er det egenligt muligt at lave et vbscript eller noget WSH, som kørte i run i HKLM, her kunne man evt. køre forespørgslen på netværk, samt logge ind?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. oktober 2002 - 12:12 #4
Jeg tvivler på at et vbs kan køre inden logon, wsh aner jeg intet om - jeg ved ikke engang hvad bogstaverne står for ;-)
Avatar billede a40kjo Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:02 #5
Windows Scripting Host