Avatar billede chr13 Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vedr forespørgsel og kriterie

Hej,
Jeg skal lave en forespørgsel der trækker alle data ud ift. til hver enkelt sælger. Sælger kan enten har fået produktet i hus eller han kan have solgt produkter eller begge dele samtidig.

Det jeg har gjort er at lave en forespørgsel der inkludere kategorierne adresse, emne, i hus af, solgt af, indtjenning i hus af, indtjenning solgt af, indtjenning i alt.

Min ide var så at jeg "bare skulle" lave et et kriterie på sælger initialer i kategorierne i hus af og solgt af og derefter kunne jeg se hvad den enkelte sælger havde fået i hus og solgt eller begge dele og indtjennings kategorierne følger den enkelte sælger.

Men problemet er at når jeg skriver sælgers initialer som kriterie udfra kategorierne i hus af og solgt af får jeg kun de de data hvor den enkelte sælger både har fået det i hus og solgt. Hvis så jeg skriver sælgers initialer i kategorien i hus af på første linje i kriteriet og dernæst skriver sælgers initialer i kategorien solgt af på linje nr 2 i kriteriet får jeg godt nok sælgers aktiviter både i kategorien i hus af og solgt af men andre sælger kommer med i denne forbindelse.

Mit spørgsmål er så hvorledes jeg former et kriterie hvor data på specifikt den enkelt sælger bliver trukket ud?

Håber der er nogle der kan hjælpe da jeg overhængende grad er gået fast.

Hilsen Christian
Avatar billede fastwrite Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:53 #1
smid din database ud her : ftp.tsmedia.dk" target="_blank">ftp://eksperten:eksperten@ftp.tsmedia.dk - og jeg kigger på den - jeg tror at du har lavet lidt rod i dine tabeller og forespørgsler.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:41 #2
Jeg kan se at du prøvede at slette den igen?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:41 #3
Men jeg kigger lige på den, og fjerner den lige fra min FTP, så ingen andre kan downloade den.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:42 #4
nå, ok - den er ikke færdig med at uploade endnu.. så jeg ikke lige i farten :)
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:43 #5
nej, jeg prøvede ikke at slette den men den meldte en fejl i begyndelsen af upload.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:44 #6
- de sælgere du taster ind.. Hvor mange drejer det sig om? For det vil nok være hensigtsmæssigt at lægge dem i en tabel for sig, og så lave en join over til den anden tabel.
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:45 #7
MIn email er: chr13@get2net.dk
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:45 #8
det drejer sig om 6 sælgere
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:45 #9
ok.. er lige ved at oprette en tabel for dig.
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:46 #10
har sådan set bare bygget den op omkring en tabel og så lavet forespørgseler udfra denne
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:49 #11
har så i rapport delen kørt med en gruppering med i hus af og solgt af, men det samler ikke alle data fra hver sælger, men kun på en kategori
Avatar billede chr13 Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:51 #12
men fastwrite, du er kanon hvis du lige gider at kigge på den. Jeg skal til at se dyner, så hvis du gider at sende den til min email adresse ville det være supert. Email: chr13@get2net.dk
Avatar billede fastwrite Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:41 #13
Så fik jeg rettet hele databasen til, og den er sendt til hans e-mail adresse.

Det var nogle tabeller du manglede at oprette, som gjorde at forespørglsen blev lidt underlig.