Avatar billede nope Nybegynder
24. september 2000 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SELECT top 5 * FROM tabel - error

Hvis jeg skriver SELECT top 5 * FROM tabel får jeg hele tiden en error - jeg er ny når det gælder mysql, men denne sætning virker i access. Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2000 - 22:13 #1
hvordan ser din sætning ud??? og hvilken fejl får du???
Avatar billede andreas Nybegynder
24. september 2000 - 22:40 #2
top 5 ??? det er da ikke noget der hedder i mysql tror jeg..
hvad er hensigten med sql sætningen ?? at lave en top 5 for så prøv

select * from table order by row desc limit 0,5
Avatar billede limemedia Nybegynder
25. september 2000 - 01:05 #3
top 5 er vist en \"MS only\" kommando... Jeg har set den i MSSQL7.0 også...
Avatar billede nanodead Nybegynder
25. september 2000 - 14:30 #4
top 5 virker også i mysql osv.. det er bare et spørgsmål om at lave en rigtig syntax