Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
03. oktober 2002 - 20:54 Der er 4 kommentarer

Sb Live Value og surround reciver.

Jeg har en sony surrond reciver som jeg har til sluttet den spdif udgangen på mit sb live value! lydkort. Jeg kan fint høre lyden i ac3 (der sidder en lille blå diode på reciveren der lyser når det er ac3).
Problemet er at lyden nogen gange "hopper" så man ikke kan høre noget i 1 sec og den blå diode holder også op med at lyse. Jeg har prøvet geninstall, at forbinde reciveren til en puter med et magen til lydkort, men den gør de samme der. Nogen der har samme bitre erfaring med Sb Live Value! ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:05 #1
hvornår hopper lyden?

når der er belastning på puteren? eller kommer det bare som et lyn fra en klar himmel?
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:36 #2
Den hopper uanset om det er stille lyd sekvenser eller om der er knald på. Min teori er at det måske er lydkortet det er galt med, har testet det på 2 ens lydkort (dog med samme drivere) og de laver begge lyden.
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:55 #3
no idea.

måske er det en blanding af lydkortet med dit motherboard.. har du prøvet på et andet motherboard?

prøvet med andre drivere?

har du overclocket på dit bundkort og dermed hævert clock hastigheden på PCI portene?
Avatar billede spoof Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:03 #4
Prøv at installere via's 4in1 driver - såfremt din computer har et via chipset. SB Live kan hakke lidt hvis ikke de helt rigtige drivere er installaret.

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip