Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:10 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

Gym el. HTX????

meget kort hvilken uddannelse vil i tro er den bedste hvis man vil være datalog???
og hvad er de mest konkrete forskelle på gymnasiet og den højere tekniske eksamen??

Mr bob
Avatar billede jssdk Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:14 #1
Hej Bob..

Jeg Startede selv på HTX i august og kan kun anbefale det iforhold til det almene gym. Du har ikke alt det "spildfag" som historie, gymnastik, oldtidskundskab m.m. Uddanelsen er meget teknisk præget føler jeg, og hvis man kigger på de tilvalgsfag man kan få er der fag som programmering, design m.m.

Du Er meget velkommenb til at stille flere spørgsmål -Hvis Du kan lide elektronik, cola, drengerøve og computersnak -så smut på HTX
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:15 #2
og hvilken er den sværeste??? altså har det højeste nevoue! <stavefejl!
Avatar billede neteffect Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:15 #3
Gymnasiet er almendannende og vil give dig glæden resten af livet over at være blevet rigtig student.
Avatar billede boyota Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:15 #4
Så vil jeg anbefale HTX
Som datalog er det godt med en teknisk og matematisk baggrund, og det tekniske får du jo på HTX + matematikken
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:15 #5
jssdk hvor går du?
Avatar billede boyota Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:16 #6
>> neteffect
Er man ikke rigtig student hvis man har gået på HTX??
Avatar billede 2903jb Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:17 #7
Personligt vil jeg tro at det er bedre for dig at vælge Htx, da denne uddannelse er meget mere projekt orienteret end det almene gymnasie. Den mest konkrete forskel er netop at på htx arbejder man projekt orienteret med teknologi fag, hvilket er en god udrustning til det vidre arbejdsliv. et almindeligt gymnaium derimod har fag som geografi historie og andet.. hvilket nok ikke er nødvendigt hvis du vil være datalog
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:21 #8
det er nemlig for di jeg går i 2.g nu, men jeg føler mig simpelthen ikke nok rustet til at køre det igennem, så jeg har tænkt mig enten at tage 1.g om eller at starte på HTX, og det er da nok også mest HTX der trækker.

Bob
Avatar billede predator_ Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:27 #9
fordele ved HTX: ingen religion, ingen idræt, ingen historie, ingen oldtidskundskab, flere nørder, færre popdrenge

ulemper ved HTX: kun få kvinder... hmmm, kan ikke lige komme på andet.
Går selv på HTX i Kolding og er som du muligvis har gennemskuet, ret glad for det.

Hvad angår sværhedsgrad: Pensum er nogenlunde det samme for HTX og matematisk gymnasium, men vi er meget bedre end dem :)
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:29 #10
På dataloguddannelsen skal du nok få rigelig teknisk tankegang, så hvorfor ikke få lidt almen viden først. Det kunne være at du på den måde kunne blive en mere kreativt tænkende datalog!
Avatar billede jssdk Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:07 #11
Husk å at de el fag du har på HTX gælder for et halvt år på universitetet så det kan spare dig for lidt.. Og Du får en grundlæggende viden i volt, watt og ampere.

HTX er Suværent, ihvertfald for mit vedkommende.. Men no piger :(((  men mon ikke et job som dj kompencere lidt for det??

Strib -Ringsted
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:10 #12
Gym - pigerne er jo også en ting man skal tage med i overvejelserne :o)
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:40 #13
HTX
Avatar billede Wezio Juniormester
03. oktober 2002 - 16:43 #14
Ja tak, husk at tage pigerne med i overvejelserne :D

Det glemte jeg, da jeg startede på Teknisk Skole i Roskilde :((

Hæhæ... ;)
Avatar billede neteffect Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:48 #15
boyota > det ved jeg ikke. Problemet for HTX'erne er, at hvis jeg er i tvivl, så er der sikkert også mange andre der er.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:16 #16
det med pigerne er rager mig en vis pind! :-)
har haft fast kæreste de sidst 2 år, så det sku ikke være det store problem!!!
men tak for respons! deler ligelidt"!

med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede kokoko Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:45 #17
jssdk: "Husk å at de el fag du har på HTX gælder for et halvt år på universitetet så det kan spare dig for lidt.." skriver du... mener du så han kan slippe for et halvt år på uni? Det passer i hvertfald ikke... og han vil slet ikke få noget med teknik at gøre hvis han vil være datalog (så skal han da tage en omvej)
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:45 #18
Gym har de lækreste piger :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:51 #19
Helt klart HTX :-)

Som tidligere nævnt slipper man for en masse ligegyldige fag.
Jeg mener helt sikkert man kan få mere glæde af: teknologi, svagstrøm, multimedie, maskin osv...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:54 #20
hvis du elsker at:

hviske tavlen ren, lære formler uden ad uden at vide hvordan de skal bruges, lære om danmark i år 1000, render rundt og hoppe over buk, have gamle konservative lærere...

...så er gymnasiet lige noget for dig :D)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:52 #21
jeg hader gamle (sure) konservative lærere! :-)
Avatar billede jssdk Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:56 #22
kokoko<<--Det Svare til, men korrekt efter at have læst efter -man slipper ikke for et fag et halvt år -men er godt rustet.. sorry, det var mere vil end vejledning
Avatar billede mr-bob Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:12 #23
org har lige fundet ud af at mit ene år i 1g ikke er spildt, det går bare for en "udvidet" 10 klasse eksamen! det er sguda fedt nok!!!
Avatar billede predator_ Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:10 #24
måske, men hvad kan du så bruge den til??
Ingen af dem jeg kender, som har gået i 10. har fået noget ud af det..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:41 #25
f.eks for at komme ind på HF skal man have en 10 klasse.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:14 #26
ej, det skal man da ikkke .. ? i hvert fald ikke her hvor jeg bor.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:15 #27
?? det skal man ved mig!
Avatar billede jssdk Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:18 #28
også ved mig..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:42 #29
undskyld.. bare mig der kører rundt i det. Jeg tænkte på HG
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:21 #30
nåååå så kan jeg bedre forstå det!
Avatar billede predator_ Nybegynder
05. oktober 2002 - 19:09 #31
aah, havde ikke lige tænkt over HF, min fejl :|