Avatar billede moldt Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange/Outlook

jeg har på en exchangeserver en kæmpefil liggende, der
hedder noget i retningen af priv.edb eller priv1.edb

hvordan kan jeg se hvad denne fil indeholder, eller
hvilket program skal jeg bruge til at se indholdet, idet at jeg formoder at det er en eller anden form for back up fil, som indeholder brugernes mail, i en eller anden komprimeret form.

hvem kan hjælpe.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 14:50 #1
Denne fil er databasen med alle dine mailbokse
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 14:51 #2
Du har på dit system 3 vigtige databaser, priv.edb, pub.edb og dir.edb. Disse indeholder henholdsvis Dine mailbukse med indhold, dine offentlige mapper med indhold, og endelig alle adresse og personoplysninger. Sammen med de 4 vigtige services udgør de faktisk exchangeserveren
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 14:53 #3
Du kan kun se indholdet af priv.edb med en mail klient eller via outlook wab access og en webside. Der findes en del færdige connection objecter, der gør at du kan programmere andre interfaces, men du skal vide at hvis du ødeløgger priv.edb, så er din exchangeserver færdig