Avatar billede azzodiac Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:09 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på DC

Hej.
Vi havde strømsvigt for et par timer siden, og da strømmen kom igen startede vores servere fint nok op (vi har ingen UPS). Men på nogle af vores computere kunne folk pludselig ikke længere logge på serveren (Win98 klienter). Jeg prøvede at pinge serveren fra maskinen hvliket den sagtens kunne. Så checkede jeg serveren, som ikke brokkede sig over noget.
Hvad kan det skyldes? Er det serveren eller switchen, for det er kun et bestemt segment som ikke kan logge på?
På forhånd tak.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:15 #1
Virker andre netværksfunktioner?
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:15 #2
Prøv at slukke og tænde switchen - det kan jo være at den er startet forkert op?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:32 #3
Ja, alle andre netværksfunktioner virker. dns, dhcp, osv.
Jeg har prøvet at slukke/tænde switchen, der skete ikke noget.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:51 #4
Lyder som netværks udstyr, hvis det kun er et segment ud af flere så fejler serveren jo ikke noget.
Avatar billede naebet Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:02 #5
Hvilken IP range bliver der tildelt det segment der ikke virker? Kan det være APIPA adresser??
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:13 #6
naebet: næ, det er 192.168.xxx.xxx, og de har også virket fint tidligere.
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:07 #7
Hmmm lyder som at du bare lige skal genstarte din server, gå ind i DHCP og fjerne alle W9X maskinerne, og gøre det samme i DNS....  så er det bare at slukke dine W9X maskiner, så sulle der gerne spille igen....
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:54 #8
cokeman: Har jeg prøvet, virkede ikke :-/
Jeg forhøjer til 200 point for hjælp
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:12 #9
Har du også prøver at rense ud i DNS og DHCP....  Det kan have stor betydning for om du må få dine tokens igen...
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:27 #10
Jeg slettede maskinerne som det var galt med i både dhcp og dns. Er det det du mener med at rense ud?
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:39 #11
Yeps, det er det jeg mener. hjalp det ?
er der nogle fejl i din Eventlog på serveren ?
kan du tilgå serveren via \\xxx.xxx.xxx.xxx\SHARE (xxx = IP adr)?
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:44 #12
Kan du pinge klienterne fra serveren?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:11 #13
Min eventlog brokker sig ikke over noget.
Ja, jeg kan pinge klienterne fra serveren.
Nej, jeg kan ikke tilgå serveren, uden at være logget på.
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:19 #14
Nej, men normalt vil du jo kunne se en eller anden form for fejl.

Hvis du laver en "tracert" ud mod klienterne går det så den rigtige vej?

Hvilken type switch har I?, kører du med WINS? (Nvis Nej, sp er det nok en MEGET god ide)
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:22 #15
Traceroute peger korrekt ud. DC'en er også WINS server.
Jeg finder det meget underligt at det kun er bestemte segmenter af vores netværk som ikke vil logge på.
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:29 #16
Ja, meget det lyder helt klart som WINS, eller en switch der blokere for netbios(netbeui) kald....
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:42 #17
Det var også umiddelbart mit første gæt. :-)
Men det er maskiner i vidt forskellige lokationer i vores netværk, og de bruger både switches og hubs af forskellig type.
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:55 #18
Hmmm.... Så er jeg ved at være løben tør for ide'r... Har du prøver at slette ALT i din wins server (Husk for at få de rigtige informationer tilbage skal serveren GENSTARTES)
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:03 #19
bliv endelig ved cokeman.. :-)
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:05 #20
Hey, jeg har ikke givet op endnu....  Har du prøvet at slette WINS?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:25 #21
yep. no luck
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:37 #22
Hmmm... oki, Hvis du laver en WINIPCFG på 2 maskiner 1 der virker og en der ikke virker, er der så nogle forskelle (Udover IP adressen)

Har du prøvet at lave en lmhosts fil på en af de maskiner der ikke virker?
Avatar billede here Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:59 #23
Hvordan er det, er DC'en både dhcp dns og wins server for klienterne?
Det lyder for mig som dhcp'en fungerer fint siden du kan pinge klienterne. Hvilken fejlmedelse kommer klienterne med (No domain controller avaiable)?
Jeg har før været nødt til at reinstallere netkorts driverne efter crash, kører i med andre protocoller end TCP/IP?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:28 #24
here: Vi kører netbios over tcp/ip.
Klienten siger "Adgangskoden er forkert eller du er blevet nægtet adgang til domænekontrolleren."
Avatar billede here Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:45 #25
Snedige svar den kommer med :-), men den kan se DC'en det er en start. Har du prøvet at slette klienten fra PDC'en og evt. BDC'er efter at have slukket klienten, og derefter oprettet denne igen på PDC'en og derefter genstartet klienten. Det kunne lyde som om win98 klienten har smadret sin maskin.SID som pdc'en verificerer klienterne med.
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:50 #26
Bortset fra at w9X klienter IKKE har SID så er det da en god ide... :)
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:52 #27
Det er lidt mystisk, fordi jeg har slettet alle spor af klienterne på serveren, altså tømt dhcp, dns og wins.
Jeg har også ghostet klienterne, så det kan ikke være et software problem på dem..
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 19:24 #28
Har du prøvet en lmhosts fil, og husket at ligge en /PDC:domain navn ind i den også?
Avatar billede azzodiac Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:51 #29
lmhosts.. Cokeman, du er et geni! Det virker fanme!
I morgen prøver jeg lige på de 30 resterende computere som ikke virker, og så får du dine point.
Kan du fortælle mig hvad det skyldes? Tidligere har maskinerne virket fint uden at have en lmhosts fil liggende.
Indtil videre mange, mange tak. :-)
Avatar billede cokeman Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:35 #30
Nope, men jeg har set det før, og normalt vil jeg sige at det er WINS der fucker op, da det er den der normalt skal fortælle hvem der er PDC for et domain (Det du lige har lavet i lmhosts)