Avatar billede code0.dk Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

onboard netkort

Jeg har anskaffet en gammle compaq pc'er med onboard netkort, og prøver at installere Debian Linux (via ftp) problemet er at den ikke kan finde netkortet og da den skal have internet adgang via dhcp og installere via nettet er det lidt et problem, er der nogen der kan hjælpe, evt. med hvilket modul jeg skal installere ???
Har prøvet med arcnet, som den godt kan installere men ?? No works :)
Avatar billede soreno Praktikant
03. oktober 2002 - 14:59 #1
du er nok nødt til at finde udaf lidt info om dit netkort..
prøv at kigge i manualen / compaqs hjemmeside / osv..
Avatar billede code0.dk Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:04 #2
tjaaaa ingen manual og da den er ret gammel står der intet på compaq side omkring den
Compaq Deskpro PIII-450 Mhz
Avatar billede code0.dk Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:42 #3
Installerede lige Mandrake der godt kunne finde mit ntkort og fandt derved ud af at det var en Intel pro 100 netkort så under debian installationen installerede jeg bare eepro100 og ja så virkede det :)