Avatar billede ts Nybegynder
24. september 2000 - 11:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

PCTV Kort

Jeg har lige købt et MiroVIDEO PCTV fra Pinnacle.

Men når jeg starter programmet op, hakker det nogle gange og når jeg har lavet en videosekvens og afspiller det hakker det meget. Og kan det virkelig passe at en fil på 3 eller 4 minutter fylder mere end 100 MB?

Kan man komprimere det (billedekvaliteten må stadig gerne være ok) og hvordan gør man det?

Hvilket format er bedst MPG eller AVi?

Og hvordan laver man en avi fil om til Mpg?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. september 2000 - 12:09 #1
MPEG er bedre komprimeret... kvaliteten er så vidt jeg ved direkte proportionalt afhængig af hvilken kvalitet video sekvensen blev indspillet i (ergo at hverken avi eller MPEG tager noget specielt af kvaliteten)

Så ja, man kan sagtens komprimere det...

Konvertering fra avi -> mpeg har jeg ikke styr på :o(
Mon ikke det software du sikkert har fået med kan klare det ??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. september 2000 - 12:42 #2
Grunden til at det hakker kan være at du har for få systemressourcer til rådighed eller at din pc ikke har hestekræfter eller ram nok!
De fleste alm. tvkort (læs: til under 1500 kr) kan kun gemme i avi format og derfor fylder en fil let over 100 mb med 4-5 minutters afspilning!
Som tigerdyr ganske rigtigt siger, skal du have fat i et avi -> mpg konverteringsprg! Prøv at søge på Tucows hvis ikke der fulgte noget software med til at klare sådan en opgave!
Avatar billede neger Nybegynder
24. september 2000 - 14:34 #3
En film på 3-4 mbyte kan godt fylde 100 mgbyte hvis det er koprimeret temlig dårligt, men så burde kvaliteten også være temlig meget i top...