Avatar billede mengo Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ændring af password

Nu har jeg så fået lavet en ny konto til at køre forskellige services, og den er blevet tildelt de services som den skal køre, men jeg har fået et problem på min exchange server. hvis jeg retter kontoen til den nye account, virker exchangen ikke ret godt. den kan ikke sende til nogen grupper, men umiddelbart kan jeg ikke se at der er nogen services der ikke starter rigtig. Er der en account på exchangen som overruler alt andet og i givet fald hvordan skal jeg gøre?

jeg kører 2000 server, men exchange 5.5

den nye konto virker alle andre steder, Backup, Sql m.m

Meningen med det hele var at skifte admin password på mit domæne, derfor blev jeg nødt til at oprette en ny konto med admin rettigheder.

giver alt dette mening???? det håber jeg
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2002 - 15:08 #1
Det giver lidt mening, men jeg er nødt til at sige at jeg er exchange 5.5 mand, så der kan være afvigelser i forhold til exchange 2000.

Exchange anvender en bruger account til at håndtere forskellige ting, i NT 4.0/exchang 5.5 skal exchange kende denne kontos password og ændre du det i NT vil der være ting der ikke dur
Avatar billede jsb Nybegynder
02. oktober 2002 - 21:23 #2
Jeg mener at der i AD er en exchangeadmin gruppe måske skal brugeren meldes ind der.
Avatar billede mengo Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:47 #3
øhhh jeg har lavet en fejl.. det er exchange 55 vi kører på en win2ooo server..
Avatar billede mengo Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:53 #4
så bufferzone.. hvor skal jeg ændre noget henne.. jeg kører jo med exchange 5.5 på en win 2000 server.
jeg vil ændre service logon til den nye konto jeg har lavet, og den har admin rights
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 16:11 #5
Jeg sidder ikke lige ved min exchange server nu, jeg vender tilbage i morgen
Avatar billede erp Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:18 #6
Du skal for det første gå ind i exchange admin og oprette din nye account med Service account permissions (jeg kan ikke lige huske det eksakte ord i exchange 5.5 men det er den eneste permission der hedder noget med "service"). Dette skal gøres på Organisation, site og connection.
Dernæst skal den brugte account have "log in locally" permission sat i domainet.
dette skulle være nok.
Mvh /Erp
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:45 #7
lukketid