Avatar billede nico Nybegynder
17. juli 1999 - 04:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ultimate Bulletin Board

Hej jeg har lige downloaded en zip-fil fra http://www.ultimatebb.com/ deres freeware version. Er der nogen der har forstand på at sætte sådan et board op?

Og hvad pokker betyder dette: UNIX and All Others: If you are installing on a UNIX-based server, you must set your permissions as follows:
Set your NON CGI directory to 777.
Set your Members Directory to 777. Within the Members directory, set the Admin5.cgi to 777, as well.
Set your CGI Directory to 755. Within the CGI directory, set all files to 755, except for the variable files (mods.file, Styles.file, UltBB.setup and forums.cgi), which should be set to mode 777.

Jeg har PWS installeret hvis det kan være nogen hjælp!!!

Hvis der er nogen som kender dette board og har forstand på CGI, må i gerne sige om det er langt over min forstand nogensinde at begynde at fikse med!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. juli 1999 - 12:58 #1
Men der er svært at finde ligeså advancerede forummer i ASP endnu (Jeg hører selv til ASP folket)
Avatar billede nico Nybegynder
17. juli 1999 - 23:45 #2
Jeg er hosted hos Wiktor på deres almindelige konto, hvor der kun er mulighed for CGI.
Avatar billede nico Nybegynder
17. juli 1999 - 23:52 #3
Ved i om man kan have ASP på Wiktor på deres gratis konto?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. juli 1999 - 00:36 #4
Nope det kan man ikke
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
18. juli 1999 - 00:38 #5
Du kan godt have filerne ligende men den fortolker dem ikke og så der jo ingen poite i at ligge dem der :-)
Avatar billede nico Nybegynder
18. juli 1999 - 00:42 #6
Oki
Avatar billede rasmusr Nybegynder
21. juli 1999 - 22:50 #7
Du kan downloade wwwboard her. det er et Bulletin Board der er nemt at sætte op. Jeg kan godt hjælpe dig med at sætte det op over ICQ :o)

http://www.worldwidemart.com/scripts/

Rasmus

http://www.rasmusr.suite.dk
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. juli 1999 - 00:01 #8
Og meget amatør agtigt!!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
22. juli 1999 - 00:07 #9
Ja men nemt! Og godt at begynde med hvis man er nybegynder med cgi.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. juli 1999 - 11:22 #10
Du skal have installeret en Perl fortolker til din PWS, der kan hentes en på www.perl.com ICQ mig hvis du støder på probs
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. juli 1999 - 11:23 #11
ALt det der med retigheder gælder kun UNIX men er ligegyldigt under windows
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
17. juli 1999 - 12:52 #12
...med fare for at skabe lynch-stemnning blandt CGI-folket, synes jeg næsten at du skulle finde noget i ASP.
Det forudsætter naturligvis at du kan køre ASP hos din udbyder, men hvis du har mulighed for at installere så "komplekse" scripts som det du taler om, så skulle der nok være en god chance for at det kan lde sig gøre.

Hvis du har et nogenlunde kendskab til HTML er der langt større mulighed for at lave et flot design, og koden er nemmere at gennemskue.

Hvis du interesseret så drop en linie, ....jeg prøver at finde et forum.
Avatar billede nico Nybegynder
22. juli 1999 - 13:20 #13
Her er de andre 60 point fra det andet spørgsmål. tak for hjælpen Rasmus:)
Avatar billede rasmusr Nybegynder
23. juli 1999 - 18:47 #14
selvtak :o)
Avatar billede hellhammer Nybegynder
29. september 1999 - 19:19 #15
Det der står er simpelthen at du skal give dine filer forskellige adgangs vilkår. I Unix hedder det at chmod'e. Du kan enten sætte en fil til at være "readable" , "writable" eller "executable" der definerer hvad du og publikum kan gøre med den bestemte fil (altså om filen kan eksekveres af dig og publikum eller om filen kan læses af dig eller publikum osv.) Når den er på 777 betyder det at alle kan eksekvere, læse og skrive til filen. 755 er hvor publikum så ikke kan skrive til filen (tror jeg nok).

Når du uploader en fil i f.eks WS_PRO eller et andet ftp program til din server, så kan du ændre deres adgangsrestriktioner (chmod) efter at du har uploadet filen til serveren. Du højreklikker simpelthen på filen eller mappen og så skulle der gerne være en kommando til ændring af chmod.
Avatar billede hellhammer Nybegynder
29. september 1999 - 19:22 #16
Så vil jeg da også godt sige til alle jer ASP nørder...Perl er 50 gange bedre!!!