Avatar billede cobain79 Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

optimal hastighed til lan netværk over switch

hej jeg har koblet 2 computere på internettet gennem en 10/100 mb switch, hvilket også fungerer fint. men når jeg vil sætte et hjemmenætværk op og f.eks overføre filer fra den ene pc til den anden så mistænker jeg lidt switchen for ikke at bruge alle 100 mbit, kan netværket være sat op så man enten har sat en maxforbindelse for sending af data eller har et max for modtagelsen. jeg prøvede at se en film fra den ene pc på den anden, den hakkede i det, hvilket jeg ikke mener den bør gøre med 100 mbit.
Jeg kører win xp på dem begge.
et andet sprøgssmål, hvor lang tid børe det tage at overføre 200 megabyte fra den ene pc til den anden via switchen?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:44 #1
du skal sætte netkortene op til fuld dublex sættes på selve kortet under netværk

et gæt ved ikke 5-8 min
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
01. oktober 2002 - 23:48 #2
det at den hakker har også og sige hvor meget ram du har cpu kraft
Avatar billede redfox_ng Nybegynder
02. oktober 2002 - 00:25 #3
køre du med dymaniske ip??? ADSL|Bredbånd fra TDC??
Avatar billede redfox_ng Nybegynder
02. oktober 2002 - 00:43 #4
...i så fald har jeg hørt at hvis man ikke er på det samme segment hos TDC, så sendes data fra pc1 via TDC-server videre til pc2, hvilket tager meget lang tid!!! Hvis du bare skal overføre kan du give fast ip til begge comps f.eks. 10.0.0.1 og 10.0.0.2 så skulle hastigheden være meget højere. Men så er der ikke noget internet!
Ellers har jeg fået at vide at man kan kontakte TDC og komme på samme segment så skulle det gå hurtigere, men det ved jeg ikke 100%
Avatar billede cobain79 Nybegynder
02. oktober 2002 - 01:13 #5
ja jeg kører med dynamiske ip og jeg har adsl fra tdc, men er der ikke en måde hvordan man kan komme udenom det med de faste ip? og hvis jeg nu kontakter tdc om at komme på samme segment vil det så gå lige så hurtigt som det med de faste ip'r?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. oktober 2002 - 01:22 #6
ellers instaler netbios
Avatar billede cobain79 Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:39 #7
hvad gør netbios?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:12 #8
laver hul så du kan se de forskellige maskiner
det er e nnetværks protocol
Avatar billede cobain79 Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:14 #9
ja men er den specilet hurtigere end f.eks. tcp/ip protekollen?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:18 #10
prøv
Avatar billede cobain79 Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:46 #11
var der fler der vidste noget om sagen her :-)
Avatar billede otc Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:31 #12
Bruger du auto indstilling for speed og duplex på netværkskort og switch?
3COM auto setup er f.eks. ikke kompatibelt med alle andre fabrikaters.
Check om der er "late collisions" eller "runt" errors på netværkskort og switchporte, hvis du kan se statistik over transmitterede pakker og fejl.
Ellers er det altid at anbefale at sætte speed og duplex til faste værdier = 100 Mbit speed og full eller half duplex på begge sider - netkort og switch. Det er duplex settingen, som kan give problemer.
Det kan faktisk give de symptomer du beskriver, hvis de ikke fungerer.