Avatar billede holm14 Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:36 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

sende msdos beskeder til andre com. i lokalt netværk

når man går ind i kør i startmenuen,og skriver noget i stil med: net send "hej" $217.60.83.156(com navn) hvordan får man det til at virke??? hvordan skrives det korekt???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:37 #1
net send hej 217.60.83.156

ikke " og $
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:38 #2
Det er:
net send <maskine navn eller IP> <Besked>
Avatar billede holm14 Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:38 #3
virker ikke...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2002 - 14:40 #4
Som mr eleganza skriver:

H:\OMA>net help send
The syntax of this command is:

NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message

Sends messages to other users, computers, or messaging names
on the network. The Messenger service must be running to receive messages.

You can send a message only to an name that is active on the network.
If the message is sent to a username, that user must be logged on
and running the Messenger service to receive the message.

name                  Is the username, computername, or messaging name
                      to send the message to. If the name is a
                      computername that contains blank characters,
                      enclose the alias in quotation marks (" ").
*                      Sends the message to all the names in your group.
/DOMAIN[:name]        Sends the message to all the names in the
                      workstation domain. If name is specified, the
                      message is sent to all the names in the specified
                      domain or workgroup.
/USERS                Sends the message to all users connected to
                      the server.
message                Is text to be sent as a message.

NET HELP command | MORE displays Help one screen at a time.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2002 - 14:40 #5
...altså beskeden til sidst
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:41 #6
kan se at IP'en er en offenlig..
hvis brugeren sidder bag en router, så der den sikkert spærret for det meddelser
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:50 #7
Takker For Pointz! ;o)

mr eleganza => opretter et spm med de 15pointz, da du have HELT ret *hvor jeg havde byttet rundt på dem ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:51 #8
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:36 #9
Mange tak.
Hygge,
Mr Eleganza