Avatar billede -nero- Nybegynder
01. oktober 2002 - 11:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TV out uden faver?

Jeg har lige købt mig et tvout kable, men når jeg vil se det på mit TV, så er der ikke nogen faver på? Jeg har ikke en SVHS ind/udgang på mit TV, men skulle jeg ikke kunne bruge en alm ext til scartstik??
Der kommer billede på TV'et men somsagt uden faver.. Please hjælp mig! :[
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 11:54 #1
Hvis dit TV ikke understøtter SVHS, skal du bruge en SVHS til Composite adapter (den med det gule stik) og derfra køre ind i dit scart stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 11:59 #2
Se her: http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

Ben 20 i et scart stik kan være to forskellige ting.

Understøtter TV'et ikke SVHS: Composite video in

Understøtter TV'et SVHS: Luminance in, Chrominansen (farverne) ligger på ben 15.

Du skal altså bruge en SVHS -> Composite adapter, en sådan følger der med nogle TV-out kort (ASUS og POV)
Avatar billede -nero- Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:04 #3
Jeg fik 1 stik med til mit grafikkort.. Det ser sådan ud
http://dmzweb4.europe.creative.com/htmlhelp/graphics/geforce/images/geforce2ti_new_model_image6.gif

jeg er helt sikker på hvad det var i sage, men det lyder meget godt? :-)
Er det ikke noget man kan købe vedsiden af? den slags stik altså?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 12:07 #4
Det er stikket længst til venstre du skal bruge.
Avatar billede pc-care Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:19 #5
Dit fjernsyn skal understøtte SVHS, hvis du bruger scart-stikket skal du huske at indstille fjernsynet til at modtage et SVHS signal på SCART-stikket. se i manualen hvordan du gør.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 12:26 #6
-nero->> Hvorfor afviser du svarene, har du afprøvet det, eller selv fået det til at virke på en anden måde?
Avatar billede -nero- Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:28 #7
Undskyld... Jeg er lidt ny til det her... kan jeg stadigvæk give dig dine points? Du var en stor hjælp, og du skal self ha dine points :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 12:42 #8
Har du fået det til at virke. Du skal ikke give points før du har en løsning, eller har opgivet at få en løsning.
Husk at lukke spørgsmålet hvis du får et svar, eller opgiver at få et svar.

Du må endeligen spørge hvis du er i tvivl om hvordan man gør.
Avatar billede -nero- Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:46 #9
jeg brugte din info, men til at starte med virkede det ikke.. Så klikket jeg afvis... men så så jeg at det var MIG som ikke havede gjort det rigtigt :(
Så mange tak for hjælpen :o]