Avatar billede ivanovitz Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

rom filer til commodore64

Er der nogen der kan fortælle mig hvad man bruger disse rom filer til så som,

basic.rom
char.rom
kernal.rom
c1541.rom

er det til c64´eren / pc´eren???
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:36 #2
Det er til en C64-emulator, hvor man kan køre C64 programmer på sin PC.

http://www.faqs.org/faqs/commodore/8bit-emulation-faq/part3/
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2002 - 09:37 #3
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:44 #4
el_barto >> Er det ikke et forkert link du har sat ind?
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:47 #5
el_barto >> Det må være den her du mener:
http://www.eksperten.dk/spm/263024

Det kunne jeg jo ikke vide :o)
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:48 #6
Lasse< kan man os få c64´eren til at kommuniker sammen men pc´eren, selv om de ikke taller sammen sprog???
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:49 #7
ivanovitz >> Jeg har svaret på dit spørgsmål, og har endda tilføjet nogle links, så du kan læse mere, hvorfor afviser du svaret?
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:52 #8
Lasse>> Sorry, det har jeg ikke set ;-)
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:55 #9
ivanovitz >> En C64 emulator er et program, som kører på din PC, så den kan efterligne en C64. PC'en taler ikke samme sprog, men den er hurtig nok til at køre en oversætter, så den kan udføre C64 programmer.

Det kan også godt lade sig gøre at sende data imellem en C64 og en PC vha. f.eks. et seriel-kabel.

Man kan også få emulatorer som efterligner Amiga og nogle af de gamle maskiner fra spillehallerne.
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:59 #10
Det er faktisk et udmærket link, som tonnybrandt har postet i det andet spørgsmål. Prøv at læse lidt.

Mange af de gamle spil, som man kunne få på cartridge kan idag hentes som filer der kan udføres i C64 emulator. Rigtig mange af de gamle spil er tilgængelige på nettet.
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
17. maj 2003 - 00:26 #11
Oki, tak
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2003 - 19:17 #12
Ikke nok med at det tog mere end 7 måneder at lukke dit spørgsmål, du uddeler ikke point til dem der svarede, og så siger du bare tak. Flot.
Avatar billede ivanovitz Nybegynder
21. maj 2003 - 23:27 #13
el barto >>hmm, var det bare det du vil skrive og fortælle mig, hvad er der så vigtigt men de point???