Avatar billede blahblah Nybegynder
01. oktober 2002 - 00:08 Der er 4 kommentarer

asp.net n00b

okey, jeg har prøvet mig på at skrive en lille tagwall i asp.net (første script :) )
men det virker naturligvis ikke ;)

jeg har fjernet alt undtagen, 'udtræksdelen', hvor dataen hentes fra databasen. (da det er den som der er fejl i)

som koden ser ud nå, får jeg jeg at vide jeg skal tilføje debug="true", og gør jeg det får jeg følgende fejl:

Håber ikke jeg har kopieret for meget kode ind :(

----Fejl----
Cannot open database requested in login 'playground'. Login fails. Login failed for user 'BOTTIGER\ASPNET'.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Cannot open database requested in login 'playground'. Login fails. Login failed for user 'BOTTIGER\ASPNET'.

Source Error:

Line 12:
Line 13:        DataSet ds = new DataSet();
Line 14:        mssql_query.Fill(ds, "tagwall");
Line 15:
Line 16:        Loop.DataSource = ds.Tables["tagwall"].DefaultView;

----Kode----
<%@ Page Language="C#" %>
<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>
<html>
<head>
<script runat="server">

    void Page_Load(Object semder, EventArgs e) {

        SqlConnection forbindelse = new SqlConnection("server=(local)\\NetSDK;database=playground;Trusted_Connection=yes");
        SqlDataAdapter mssql_query = new SqlDataAdapter("SELECT * FROM tagwall", forbindelse);

        DataSet ds = new DataSet();
        mssql_query.Fill(ds, "tagwall");

        Loop.DataSource = ds.Tables["tagwall"].DefaultView;
        Loop.DataBind();

  }
</script>
</head>
<body>
<pre>
<asp:Repeater id="Loop" runat="server">

<HeaderTemplate>
<h1>Dette er min tagwall</h1>
<hr />
</HeaderTemplate>

<ItemTemplate>
<b><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "navn") %></b>
<br />
<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "tekst") %>
<hr />
</ItemTemplate>

<FooterTemplate>
<h1>Slut...</h1>
</FooterTemplate>

</asp:Repeater>
</pre>
</body>
</html>
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2002 - 00:55 #1
Du mangler vist brugernavn og password i din connectionstring.
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. oktober 2002 - 00:56 #2
...alternativt skal du give 'BOTTIGER\ASPNET' læse/skriverettighed til  databasen 'playground'.
Avatar billede blahblah Nybegynder
01. oktober 2002 - 09:21 #3
nu har jeg ikke direkte adgang til serveren. (den står hos en ven)
så hvordan ser en connectionstring ud, når der også er brugernavn og password ?
Har ikke set nogen af den type i Microsofts Quickstart.
Avatar billede prh Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:22 #4
Check http://www.connectionstrings.com/

Der skulle du kunne finde de fleste connectionstrings til de fleste større databaser :)