Avatar billede p2 Nybegynder
30. september 2002 - 13:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Jeg bruger 170 RAM!

Hej. Når mit Windows XP står på skrivebordet, uden programmer åbne, skriver Winbar at jeg bruger 175 RAM ud af 256 mulige. Er det normalt, og hvordan får jeg tallet net?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 13:34 #1
det er vist meget normalt..
du kan evt. bruge tweakxp www.tweakxp.com til at styre dine ram, så du får frigivet mere
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
30. september 2002 - 13:46 #2
ja der XP bruger en del ram - det er en af rundene til at jeg stadig bruger Win2K - men selv med Win2K er 256MB ram også for lidt, syns jeg.

Men her er lidt info om at tweake ram forbruget i XP:
http://www.unique-city.com/system_performance/index.php?id=5

Prøv evt. at læse den her tråd:
http://www.amiga.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2839&forum=1

Håber det var svar nok.
Vh
Malte
Avatar billede md_craig Nybegynder
30. september 2002 - 13:52 #3
nope... alt for meget, har du eventulet en lumsk SaveNow process kørende, den stjæler en hel del, og gør computeren langsom jo længere tid den har været i brug...

mit ram forbrug med XP pro ligger lige under 100 MB...
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. september 2002 - 14:55 #4
Prøv at køre msconfig og se hvilke programmer der starter op, når du tænder computeren.
Avatar billede torben.s Nybegynder
30. september 2002 - 14:57 #5
på denne side står hvilke services man roligt kan deaktivere.
min alokeret hukommelse er på 68 ram pga denne side.
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Avatar billede Wezio Juniormester
30. september 2002 - 15:00 #6
Mit ram-forbug i XP er lige efter opstartet på omkring 120 mb. ram. Har så også ICQ, NeoPlanet og antivirus kørende i baggrunden, som jo også tager lidt..
Avatar billede torben.s Nybegynder
30. september 2002 - 15:05 #7
arghh neoplanet tager ca. 40 mb :P
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 15:12 #8
antivirus er også en ramsluger - slå det dog fra..
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. september 2002 - 15:14 #9
vil tro der ligger en masse spy-ware brug ad-aware til at slette dem

//Lars
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. september 2002 - 15:15 #10
Jeg ligger også på 175Mb ud af 256Mb på denne spand. Men den kører ganske udmærket, så det er ikke noget jeg vil gøre noget ved.

Har du reelle performenceproblemer? - hvis ikke, ville jeg ignorere det :)

/NanoQ
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 15:17 #11
jeg ligger på lidt over 200Mb ud af 512Mb
men der kører også en mio programmer hele tiden...
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. september 2002 - 15:23 #12
når windows er kørt helt op, har jeg ca. 250mb. fri ud af 384mb. ram
Avatar billede torben.s Nybegynder
30. september 2002 - 15:23 #13
det tager kun en halv time at læse serviceses i gennem hos black-viber. man kan evt. have "tjenester" kørende ved siden af således at man kan deaktivere de mest oplagte med det samme. for at få tjenester frem, skriv
services.msc i kørboxen under start.
Avatar billede torben.s Nybegynder
30. september 2002 - 15:25 #14