Avatar billede _petrucci Nybegynder
30. september 2002 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reload 1 gang fra iframe

Hejsa,

jeg har en side med en iframe, der indeholder en login procedure i ASP. Da iframen går igen på alle siderne, vil jeg gerne lave følgende:

Når folk logger ind på iframe siden, vil jeg gerne have at den enkelte "main side" man er inde på, bliver reloadet. Dvs.

1. Indtast login og tryk på "send"
2. Iframe siden loader siden "login_good.asp"
3. "login_good.asp" siden udfører et kald (1 gang kun) der refresher den pågældende mainside man er inde på.

Grunden til dette er, at loginsiden laver en Session og den SessionID skal jeg bruge på alle mine sider (derfor vil den nuværende "main side" ikke kunne finde SessionID når man logger ind - med mindre siden bliver reloadet)

Nogen der kan hjælpe med det?  Har prøvet med en body onload men den gentager jo bare sig selv hele tiden.
Avatar billede bamzen Nybegynder
30. september 2002 - 10:38 #1
i login_good skriv

<BODY OnLoad="parent.location.href='stientilsiden'">

eller måske

<BODY onLoad="parent.document.reload()">
Avatar billede _petrucci Nybegynder
30. september 2002 - 10:42 #2
Første svar dur ikke, idet stien til siden jo kan variere. Eksempelvis kan brugeren browse ind på "testside17.asp" og logge ind derfra - han kan også logge ind fra "testside52.asp".

Andet svar har jeg prøvet, men der bliver siden bare ved med at reloade = meget flimren på skærmen, heheh
Avatar billede _petrucci Nybegynder
02. oktober 2002 - 08:45 #3
nå, lader ikke til at der sker mere her :)