Avatar billede sunlock Nybegynder
30. september 2002 - 08:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Prob. med scanner

Hej.

Jeg har en scanner, som funger korrekt under win98. Nu kører jeg dog win2k og vil gerne benytte scanneren. Det er en FB310 (Canon). Jeg har hentet de nyeste driver fra nettet (og der står at de er win2k kompatibel).
Der kommer en fejl, når jeg starter scanner-programmet op (den skriver noget med 0 x 2 - error eller sådan).

Nogen som har en ide. Hjælpen på Canon's side har ikke været til nogen hjælp...
Avatar billede benderfx Nybegynder
30. september 2002 - 08:43 #1
er du sikker på at det er det rigtige du har hentet
Avatar billede jefa Nybegynder
30. september 2002 - 08:57 #2
Det kunne være en adresse konflikt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2002 - 13:40 #3
Hvis den kører på parallelporten, kan det være, at du køre i ECP mode med porten. Skift driveren på parallelporten til en standard printer port driver.
Avatar billede sunlock Nybegynder
30. september 2002 - 16:36 #4
benderfx << Jep

jefa << Nope, har checket...

ole_madsen << Måske... jeg kan se at den kører ECP på porten... hvordan skifter man til en standard driver? Er det bare at fjerne den, og så tilføje den igen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. september 2002 - 16:43 #5
Du skal ind i enhedshåndteringen under egenskaber for LPT porten, og vælge "Opdater driver".
Vælg at vælge fra liste over alle driverenheder (i stedet for at søge)
Vælg at se ALLE drivere.
Vælg "printer port" under standard porte - og så er du færdig.
Avatar billede sunlock Nybegynder
30. september 2002 - 16:54 #6
Øv... samme fejl.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. oktober 2002 - 11:17 #7
Og du har geninstalleret programmet, efter du fik porten på plads?

Ellers ville jeg prøve det.
Avatar billede sunlock Nybegynder
09. november 2002 - 09:31 #8
Det virker stadig ikke...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2002 - 10:23 #9
Hmm - så har jeg desværre ikke flere idéer. Andet end, at du kunne også prøve at tjekke i BIOS, at printerporten ikke også står til ECP dér.
Avatar billede sunlock Nybegynder
11. november 2002 - 10:35 #10
Ellers tak for hjælpen... ECP er ikke slået til i BIOS, og det her er bare noget lort... fordi jeg køre med de nye driver - øv

Jeg ender nok med at lægge '98 ind, og køre med det...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2002 - 10:54 #11
:-)  - det er ikke alt gammelt, der er dårligt.
Avatar billede sunlock Nybegynder
11. november 2002 - 10:56 #12
Det si'r jeg heller ikke, synes bare det er mærkeligt at 2000 fatter nada af det...
Jeg lader lige spm'et stå åbent lidt endnu.
Avatar billede hybens Nybegynder
17. december 2002 - 21:59 #13
Jeg har den samme scanner som dig, jeg kører nu med xp og jeg hentede også en nyere driver, men så gik det galt, jeg får samme fejl som dig, men jeg installerede bare den gamle driver igen oven i også kører det bare.
Avatar billede sunlock Nybegynder
25. december 2002 - 11:50 #14
hybens <<

Det hjælper heller ikke :( Har prøvet det.

Men efter at have skiftet til WinXP kan jeg jo emulere gamle operativsystemer, herved virker det. Problemet er løst, men hvorfor maskinen ikke vil almindeligt, ved jeg ikke. Tak for hjælpen, ole_madsen, du får points (fordi du blev ved og ved og ved....)