Avatar billede azzodiac Nybegynder
29. september 2002 - 19:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Voice chat

Hej.
Er det muligt at have en mikrofon samtale over icq? Vel og mærke ikke ip-telefoni. Kræver det et plugin, eller en bestemt udgave af icq?
På forhånd tak.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
29. september 2002 - 19:05 #1
Ja, det er muligt, men det er meget besværligt at få til at virke. Jeg har prøvet mange gange, men den stener bare - noget med portene i routeren.
Det er noget nemmere at voice chatte med programmet Microsoft Game Voice Share:
http://www.gamevoice.com/Download/gamevoiceshare.asp

Du skal bare åbne port 9110 udp + tcp i din router og så virker det.
Avatar billede azzodiac Nybegynder
29. september 2002 - 19:34 #2
Kan man bruge Voice Chat selvom man ikke spiller et spil, og den ene modtager kører windows 98 med ms messenger?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. september 2002 - 20:08 #3
ja, det kan man vist godt. Og hvis man bruger messenger, så integre den sig "lidt" med den.
Avatar billede azzodiac Nybegynder
30. september 2002 - 16:10 #4
Findes der yderligere alternativer til voice chat? (jeg spørger blot af ren nysgerighed :-) )
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. september 2002 - 17:33 #5
Jeg lytter også med - det kunne jo være sjovt med et godt program. Har desværre ikke fundet noget "godt" endnu.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
18. november 2002 - 13:12 #6
Yahoo messenger understøtter voice chat (webcam) og det virker upåklageligt. det virker også selvom man er bag en router eller switch, da man loger på en server og ikke en direkte forbindelse mellem 2 pc'ere.
Der er også et program der hedder eyeball caht, som er lavet til webcam chat, men det virker også fint til voicechat
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 2002 - 06:32 #7
NetMeeting har jeg for første gang fået til at virke. Det skulle vist ha' været lavet nu, så det understøtter NAT.
Avatar billede os123 Nybegynder
10. april 2004 - 12:02 #8
download og installere FWD/xlite fra www.ADSL-Telefoni.dk,
så kan du, dine venner tale gratis med hindanden!