Avatar billede cvp Nybegynder
29. september 2002 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Cisco 806 - firewall feature

Hej

Jeg har tidligere oprettet et spørgsmål ang. Monitorering på Cisco 806

http://www.eksperten.dk/spm/259949

Det viste sig at jeg selv havde et "firewall feature" i min router - mit problem er nu:

Jeg har forsøgt at læse lidt ang. hvordan jeg sætter den op - men er ikke helt med.

Det primær jeg godt kunne ænke mig er at kunne lukke for kazza - dernæst ville jeg gerne kunne logge netværks trafik til de enkelte computere på lokal nettet.

Jeg håber en har tid / lyst til at hjælpe.

Mvh
Christian
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2002 - 10:25 #1
Avatar billede cvp Nybegynder
30. september 2002 - 11:33 #2
Jeg har fundet frem til - at man kan lukke for ind/ud gående trafik på port 1214 - og at dette skulle stoppe muligheden for kazza.. Nogle der kan hjælpe med det?

bufferzone >> Ser lige på de links senere, men mange tak :-)
Avatar billede kelvindam Nybegynder
30. september 2002 - 19:43 #3
Du kan lave Access-lister som deny'er 1214 og tilføjer dem til f.eks. dit ext. interface.
Avatar billede cvp Nybegynder
30. september 2002 - 22:37 #4
Nole der har praktisk erfaring med blokering for Kazza?