Avatar billede viden Nybegynder
29. september 2002 - 14:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg ønsker noget hjælp..............

Jeg prøver på at lave et beskedent admin til en site hvor jeg lister dataerne op fra databasen. Ud fra hver menu skal jeg kunne klikke 'RET' som så henter ret.asp, og det er her filmem knækker, hvordan for jeg de dataer over i min form og gemt?

Er der en der har tid ????????????
Avatar billede keysersoze Guru
29. september 2002 - 14:26 #1
du laver din form på samme måde som hvis du skal oprette nye data - og så tilføjer du bare en value i dine formfelter;

<%
response.write "<input... value=""" & rs("dintabel") & """>"
%>

og så gemmer du ellers på samme måde som hvis du skulle oprette dog med den forskel at du skal bruge UPDATE i din sql;

"Update speciale SET speciale = '" & request.form("dinform") & "' WHERE id = '" & request.querystring("id") & "'"
Avatar billede viden Nybegynder
29. september 2002 - 14:41 #2
Jeg har endnu ikke lavet nogen 'opret ny' men jeg håber at jeg kan finde ud af detdu har givet mig, tak for det.