Avatar billede wip Nybegynder
29. september 2002 - 10:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IP-adresser

Hjælp!!! Jeg kører med et lille hjemmenetværk med fast IP-adresse. (Win-XP) -  vi får nu Internet over fællesantenne anlægget, men iflg. Opsætningen skal det køre med automatisk IP-adresse.
Jeg har nu sammensat en pcér (Win98-SE) med 2 netkort, det ene kort med fast IP-adresse og det andet kort med automatisk IP-adresse. Min plan er nu at koble denne pcér med de 2 netkort på Internettet, ( virker fint) men hvordan kommer jeg på Internettet med de pcére ( Win-XP) som kører med kun 1 netkort ”fast IP-adresse”
Avatar billede rexius Nybegynder
29. september 2002 - 11:11 #1
Hvis jeg har forstået det her korrekt, så bruger du din win-98 maskine som den med adgang til internettet, og du vil gerne have at de(n) andre maskine skal kunne komme på internettet også, for det skal kunne lade sig gøre med en win-98 maskine, skal du bruge noget software, du skal sætte din win-98 pc op som proxy server. Du kan finde server sofware på http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=proxy+server&tg=dl-2001
Dog mener jeg at der i win-xp er en funktion der hedder "dele internet" det er en proxy server funtion der er i win-xp, men jeg ved ikke om det kun er i pro, eller om den også er i home edditionen.
håber dette kan hjælpe.
Avatar billede wip Nybegynder
29. september 2002 - 21:43 #2
Jeg ved det kan laves med det software der følger med Win98-se, men jeg ved ikke hvordan, det jeg efterlyser er en guide - step by step
Avatar billede wip Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:47 #3
ingen svar - svarer selv