Avatar billede dexter_dk Nybegynder
29. september 2002 - 04:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adobe premiere komprimering

Hej. Jeg har et problem med de film jeg laver i adobe premiere. Det er avi'er, når jeg exporter dem så fylder de overdrevet meget. Så er mit spørgsmål om der var en smart måde at få dem komprimeret på?

Jeg har prøvet virtual dub og TMPGEnc, begge sagde at det ikke var en gyldig avi-fil. Kan jeg komprimere avi meget så de fylder minimalt i adobe?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
29. september 2002 - 07:05 #1
i premiere er der allerede indbygget flere forskellige komprimerings former...

1) Når du laver et nyt "projekt" kan du sætte hvilken komprimeringsform du ønsker- der kommer et vindue op (new Project Settings):
sæt dine indstillinger, og vælg next (i bunden)--> her er så video settings, hvor du kan sætte din komprimering til, under compressor... --> når du er tilfreds tryk ok...og gå igang.

2) Hvis du allerede har et "projekt" startet, er det dog ikke forsent at komprimere output fra Premiere:
export movie --> giv filen et navn, og vælg hvor denne skal ligge (læg mærke til knappen Settings, under save og cancel, tryk på denne)--> du får så et vindue op med Export movie settings, tryk på next indtil du kommer til video settings (ca. 4 gange) og indstil her din komprimering...

god fornøgelse.
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
30. september 2002 - 18:32 #2
det var vildere.. mange tak skal du sq have
Avatar billede nicofrench Nybegynder
30. september 2002 - 20:13 #3
selv tak.