Avatar billede orca Nybegynder
29. september 2002 - 00:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mængde af kølepasta

Såvidt jeg har forstået skal der ikke bruges alt for meget kølepasta på en processor, da det kan give en modsat effekt. Er der ikke brugt alt for meget på nedenstående link/billede?

http://www.tomshardware.com/howto/02q3/020918/diy_2-05.html

Mvh Mark
--
www.improve.dk
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. september 2002 - 00:39 #1
hvis køleren bare bliver mast oven på den klat der... så kan det sikkert godt gå galt...

men du ved jo ikke om han lige har bredt det ud og taget det overskydende væk inden har har sat køleren på...

;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
29. september 2002 - 01:10 #2
Du kan læse om og se nogle billeder vedr. brug af Artic Silver kølepasta her
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Avatar billede spt Nybegynder
29. september 2002 - 03:09 #3
det gælder om at have så lidt pasta på, din køleprofil er nemlig meget bedre til at fjerne varmen end din kølebasta, så det er kun lige så der er fuldstændig kontakt immellem cpu og cpu du skal bruge. (kølepasta bruges faktisk kun på grund af at bunden af en køler har det med at være let rillet/ujævn)
Avatar billede pletten Nybegynder
29. september 2002 - 10:10 #4
normalt er der pasta på når du køber, derfor det der er på billedet er for meget
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. september 2002 - 11:49 #5
pletten...

hvad mener du?

det gir da ingen mening det du siger?