Avatar billede thorolf15 Nybegynder
28. september 2002 - 15:22 Der er 9 kommentarer

cyklisk redundans fejl!

først af alt, jeg er helt ny her, så hvis jeg ikke har postet rigtigt eller noget i den stil, så skriv det lige!

Problemet er følgende: Computeren med win2k kommer pludselig emd en fejl, cuklisk redundansfejl, ved installering af et spil. Jeg har læst andre indlæg, men her fremgår det at det er cd'en det er galt med.

1 time før problet opstod, indstallerde vi samme spil, fra samme cd'er på 2 andre computere, begge UDEN problemer, hvilket gør at jeg tvivler på det er cd'erne der er ridsede.

Herefter tror vi at det muligvis er drevet der ikke kan læse cd'erne ordentligt, hvorefter vi isætter et andet drev (HELT nyt, lige pakket ud osv.) Hvorefter den samme fejl, ved samme procent af installationen opstår.

Det skal siges at den ene af de andre computere, hvorpå spillet er installeret, kører med windows2k, installeret fra samme skive som på den pågældende computer, den anden kører med win xp.

Lige en sidste ting, computeren er helt ny, og for at det ikke skal være løgn var der en fejl på harddisken da den blev købt, hvorefter der er monteret en HELT ny harddisk også...

Håber der her er info nok til at der er een der kan hjælpe...

Mvh Thorolf!
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:26 #1
Lyder som en harddiskfejl. Hvilken harddisk er der tale om?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. september 2002 - 15:28 #2
Jeg har haft noget lign. Prøv at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/166966
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
28. september 2002 - 15:29 #3
Er ikk helt sikker, da det er  min kammerats computer... det er bare mig der har sat det hele op. Men som jeg skrev, den ER blevet skiftet, så jeg har svært ved at tro det er den...
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. september 2002 - 15:30 #4
Jeg har fået skiftet min omkring 6 gange tror jeg. Alle sammen havde fejl fra fabrikken, så det kan sagtens lade sig gøre.
Avatar billede hub Nybegynder
28. september 2002 - 15:30 #5
Omvendt, hvis det er en IBM disk er det absolut ikke umuligt :(
Prøv at finde noget diagnoseværktøj på fabrikantens site.
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
28. september 2002 - 15:31 #6
Sprutnik: Det du gir et link til der, det har jeg læst. Det er jo også en fejl på Harddisken, det er det jeg tvivler på er fejlen, da der ikke har været problemer med andet end lige det her spil...
Avatar billede thorolf15 Nybegynder
28. september 2002 - 15:33 #7
Jeg har fået skiftet min omkring 6 gange tror jeg. Alle sammen havde fejl fra fabrikken, så det kan sagtens lade sig gøre. <---HEHE!

Tja, har bare ikk selv har haft problemer før... Men ok, det er en mulighed!

Lader lige emnet stå åbent for andre meninger... Vender tilbage i morgen!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
28. september 2002 - 15:33 #8
Hvis det spil ligger det sted på harddisken hvor fejlen er, så får du beskeden cyklisk redundanscheck/fejl.
Avatar billede fusp Nybegynder
28. september 2002 - 16:47 #9
Prøv at skifte dit cd-drev over til en anden IDE port. Det løste problemet for mig.