Avatar billede justerdk Nybegynder
27. september 2002 - 23:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CHAINTECH

Jeg har købt et mb i chaintech (9bjd)og et geforce4 mx440 , når pc`en starter op kører den i halv skærm , altså under ram optælling osv , men ligeså snart windows starter kører det perfekt ( jeg har byttet det og det hjalp ikke)
Avatar billede carstengp Nybegynder
27. september 2002 - 23:57 #1
Prøv at trykke på knappen "pause/break" under opstart, og juster skærmen. tryk derefter enter og lad windows starte op
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. september 2002 - 23:58 #2
kig i din BIOS...
Avatar billede justerdk Nybegynder
28. september 2002 - 00:06 #3
hvad skulle jeg lige lede efter i bios ?
Avatar billede carstengp Nybegynder
28. september 2002 - 00:16 #4
Hvad er det for en skærm du har?
Avatar billede justerdk Nybegynder
28. september 2002 - 00:20 #5
mermaid ventura 170a .
Avatar billede carstengp Nybegynder
28. september 2002 - 00:23 #6
Har du ikke en funktion på skærmen, hvor du kan nulstille den?
Man plejer at kunne justere skærmen i opstart uden at det har indflydelse på windowsmiljøet
Avatar billede justerdk Nybegynder
28. september 2002 - 00:24 #7
har prøvet , der er en automatisk instillings knap der virker normalt , men bare ikke lige her .
Avatar billede carstengp Nybegynder
28. september 2002 - 00:27 #8
prøvede du det der med at trykke pause?
Avatar billede justerdk Nybegynder
28. september 2002 - 00:50 #9
jep og det virkede ikke !
Avatar billede carstengp Nybegynder
28. september 2002 - 00:56 #10
så er jeg blank desværre :-(
Avatar billede spoof Nybegynder
28. september 2002 - 02:17 #11
Din skærm er en LCD skærm. I modsætning til en traditionel CRT skærm, er denne type skærm bygget til en bestemt opløsning.  Når maskinen starter benytter den en opløsning på 640 x 480 pixels, og benytter derfor kun et tilsvarende område af skærmen. Som du siger, viser skærmen billedet helt til kanten når windows er færdig med at starte op - da er opløsningen blevet ændret til enten 1024x768 eller 1280 x 1024 pixels.

Nogle LCD skærme + grafikkort kombinationer er i stand til at justere billedet ved lavere opløsninger, så det fylder hele skærmen, men det giver en let "ulden" oplevelse.
Avatar billede justerdk Nybegynder
28. september 2002 - 10:15 #12
Nå det var noget af en smøre , det betyder altså ikke skid med den opstart ?
Avatar billede spoof Nybegynder
28. september 2002 - 17:25 #13
Nææ