Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 19:43 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Samtale ...

Hej eksperter.

Jeg har et problem.

Jeg har igennem Messenger, ført video- og stemme samtaler med en kammerat, det virkede fint.
Så langt så godt.

Kæresten og jeg, besluttede at anskaffe os sådan et sæt til hende også. Da det ville spare på telefonregningen.

Men problemet er at det virker ikke.
Da jeg kunne med en kammerat er det jo klart hendes computer der er fejlen.

Hun sidder ikke bag et router. Men på de to andre maskiner i husket er der installeret firewall altså pr program. Men da ingen af dem er aktiveret burde det vel ikke sige noget.

Når vi prøver at føre en samtale, kommer den når den prøver at connecte til hendes computer efter lidt tid med denne meddelse:

"Der er problemer med det netværk eller den computer, som du forsøger at komme i kontakt med. Prøv igen senere."

Men nu er det ligesom om at vi har ventet utrolig længe .. men entet sker :/

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
27. september 2002 - 20:50 #1
Jeg vil da godt prøve, fordi jeg gerne vil til at bruge samme måde at kommunikere på. Hvad er hendes net forbindelse?
Er det ikke noget med at man skal have netmeeting inst. for at det virker?
Sune
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 20:53 #2
Det er en adsl forbindelse.
Nej netmeeting burde ikke være nødvendig. Det ligger dog i XP som vi begge køre .. men da min kammerat ikke har netmeeting er det ikke nødvendigt, for ham kan jeg jo fint gøre det med
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 21:15 #3
Du er helt sikker på at der ikke er noget NAT indblandet?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 21:37 #4
jeg kan ikke være helt sikker .. men da der ikke er noget router lyder det usandsynligt
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:04 #5
Hmm... Ikke helt ISP'en kan også natte... Jeg mener Stofa og Dansk Kabel TV gør det nogle steder. Prøv og se om IP adressen er i en af de 3 private adresse områder...

Altså inden for følgende serier:
192.168.0.0-192.168.255.255

Hvis den er det, er computeren bag NAT, og så er der ikke ret meget at gøre, end at finde noget andet software.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 22:07 #6
Hmm.. okay ... den interne ip er 10.171.112.134
Så dvs det er bag NAT ?
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:08 #7
Ja. Desværre.
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:09 #8
Du kan prøve at kontakte udbyderen og høre om det er muligt at få en normal (offentlig) IP istedet, det ved jeg at de 2 ovennævnte udbydere tilbyder nogle steder.
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:10 #9
Brug Yahho! messenger...der er både tale og videofunktion og det virker.

http://dk.messenger.yahoo.com/messenger/new.html
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:11 #10
Jow.. Video virker, men det er et meget meget utilfredsstillende lille billede!
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:12 #11
du kan da lave det større
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:13 #12
Hmnmm.. Kunne man ikke sidst jeg kiggede :-/
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:14 #13
der er kommet ny version
5.0
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:15 #14
Min er version 5.0.0.1066.. Hvor skal den funktion være?
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:16 #15
hmm....har ikke selv Y! installeret Bruger Trillian Pro, men jeg ved at den skal være der.
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:18 #16
Jeg kan kun finde til at justere kvaliteten....
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:19 #17
Ah... Der er også en messenger 5.5 tilgængelig.. Ak ja, jeg bruger jo normalt GAIM til Yahoo's messenger service ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:23 #18
Der var den... Der er kun 2 settings men large image ser jo helt OK ud....
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:28 #19
ja....det var jo det jeg sagde/skrev!!! :)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:38 #20
Du sagde 5.0 :-p

Men ok, så kan det godt bruges som alternativ :)
Avatar billede klodoven Nybegynder
27. september 2002 - 22:39 #21
:P, jaja....men der er altså også 5.0!!! :)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:40 #22
Kan gå med til 5.x ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 22:48 #23
Har dog ikke selv et webcam, men Y! Messenger kender også mit video grabber kort, så det kan jo nok bruges til noget fornuftigt en eller anden dag man har en video sekvens en eller anden lige skal se ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 22:55 #24
well chanoa .. det er jo dig der skal have points .. så lav lige et svar .. vil prøve at kontakte TDC i morgen eller mandag.
For det der Yahoo var lydkvaliteten nok bare alt for dårlig i!
Hvor imod at i Messenger er det jo næsten ligesom telefon :)
Avatar billede Noone Nybegynder
27. september 2002 - 23:39 #25
Behold selv point eller gi' dem til andre.. Jeg samler ikke på ting jeg ikke kan bruge  ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 23:48 #26
okay så .. faktisk en god holdning :D