Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 16:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Chillisoft asp

Hejsa

jeg vil hører efter om nogen ved hvordan man på en linux server, med chillisoft asp, åbner en Access Database, jeg har en webserver et andet sted, som kører med NT. Så jeg kan sikkeret godt lave noget forbindelse der i mellem, men lige hvordan dette skal gøres. Det ved jeg ikke... Nogen som kan hjælpe?

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede mjess Nybegynder
21. september 2000 - 16:36 #1
Prøv følgende link - der står lidt om emnet:

http://www.chilisoft.com/caspdoc/

Specielt under pkt. 3.3.2 og D.2
Avatar billede 8800 Nybegynder
21. september 2000 - 17:05 #2
du kunne jo prøve at snakke med en fra whitehat.dk om det, ICQ: 11940927
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 17:30 #3
Fra Whitehat??? De tilbyder ikke engang asp. Så hvad ved de omkring LInux, og asp???
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 17:31 #4
Jo tak, lidt men jeg aner ikke hvad de mener med dette...
Avatar billede 8800 Nybegynder
21. september 2000 - 20:54 #5
jeg har snakket med ham der over icq... de SKAL til at tilbyde ASP og de går over til LINUX så måske skulle du snakke lidt med ham alligevel...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 20:58 #6
Jep de har linux, og bruger sikkert også chilliasp, men derfra og så til at vide hvordan man bruge access, det tro jeg ikke de ved, da de har en sql server til rådighed..
Avatar billede 8800 Nybegynder
21. september 2000 - 21:01 #7
jeg spørger ham selv nu...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 21:04 #8
oki..
Avatar billede 8800 Nybegynder
21. september 2000 - 21:05 #9
hvor er der chilisoft ASP?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 21:06 #10
Infopaq... Det er til stivert.dk... Altså kunder som ikke kan for mulighed for sql serveren, da vi kun kan få oprettet en database, og denne bruger vi selv, og vil ikke dele den med andre..
Avatar billede 8800 Nybegynder
21. september 2000 - 21:12 #11
her er hans svar: Så vidt som jeg ved så kan det ikke lade sig gøre da det er en lokal forbindelse der skal til!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
21. september 2000 - 21:15 #12
I følge af det som jeg kan forstår fra chillisoft.com siden, så kan det lade sig gøre hvis man har en NT maskine, men lige hvordan det ved jeg ikke, og det er det jeg ønsker at finde ud af...
Avatar billede kbjorn Nybegynder
22. september 2000 - 00:09 #13
Skal der gå data fra serveren med Chili!Soft ASP til NT eller visa versa? Hvis det er til serveren med Chili!Soft ASP, må du kunne lave en ODBC til en SQL Server på NT serveren. Så mangler du selvfølgelig bare lige SQL Serveren :-). Det står faktiskt beskrevet her under Microsoft SQL Server setup: http://www.chilisoft.com/caspdoc/Ch03-Configuration-15.htm#P438_35804
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 16:01 #14
Det var en access database, på en NT maskine...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
01. oktober 2000 - 02:02 #15
Nå ingen som kan sige, mig HVORDAN man gør og ikke blot linker til en engelsk side, som jeg har skrevet at jeg ikke kan forstår, så må jeg jo blot acceptere mig selv.. :o)