Avatar billede bondester Nybegynder
27. september 2002 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Netværksovervågning & Password på delte mapper

Jeg kører Win XP Pro på min bærbare comp i et skolenetværk.

Jeg er nødsaget til at have mine filer delt, nogle endda med skriverettigheder.

Kan man ikke få et password sat på mapperne, så det ikke er alle der har adgang til dem.

En anden mulighed var at jeg kunne overvåge min mapper, og se hvilke brugere der er inde og kigge i dem! I Win 95/98 var der et temmelig godt program til det, men det mangler jeg i XP.
Avatar billede predze Nybegynder
27. september 2002 - 10:40 #1
I Windows xp og -2000 ligger netværsovervågning godt gemt :)
Kontrolpanel > Administration(Eller lignende, sidder ved win98 pt.) > shares.

Min guide til mappen er ikke fuldtstændg korrekt, men du kan lægge en mail på lars_sm@hotmail.com, så svarer jeg når jeg kommer hjem.
Avatar billede bondester Nybegynder
27. september 2002 - 10:44 #2
Ahhh har fundet det!

Men er det ikke muligt at lave et password på mapperne??
Avatar billede predze Nybegynder
27. september 2002 - 11:04 #3
Ikke så vidt jeg ved, men du kan lave så det kun er bestemte brugere der har adgang til mappen.
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. september 2002 - 11:12 #4
Du kan også under stifinder vælge en mappe højreklikke på den og vælg deling.
dele de enkelte mapper, og så kan de ikke komme ind på resten af din computer
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2002 - 11:18 #5
Hvis du bruger NTFS filsystemet kan det styres meget fint og nøjagtigt med dette, ellers findes der flere tredieparts programmer der kan dette.

Se her, der er mange

http://download.com.com/3150-2092-0.html?tag=dir
Avatar billede bondester Nybegynder
27. september 2002 - 11:28 #6
1003>> Det har jeg allerede, men der er jo stadig fuldadgang i nogle af dem! (for alle)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2002 - 12:46 #7
Så er det fordi du ikke udnytter de muligheder der er. Jeg anbefaler at du på sharen sætter everone full control, og så styre adgangen med ntfs rettighederne. Disse rettigheder går forud for share rettigheder og kan sættes helt ned til enkelt bruger