Avatar billede Slettet bruger
26. september 2002 - 20:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

driver til skærmkort

Efter installation ef win 98 på følgende maskine, så kan den kun køre med opløsning meget meget stor :-)
Jeg kan ikke lige hitte den rigtige driver til skærmkortet.
På fujitsu-siemens hjemmeside står der(så vidt jeg kan forstå) at driveren skulle være på win 98 CD.
Men det er den åbenbart ikke.

Computeren er en model Fujitsu Ergo Pro X 453 / 233
Serie nr. 78096B1 fra d. 25-02-98
Driveren hedder vist Mach 64 VTB SG PCI Bios Real A 3
Jeg har installeret Windows 98.

Nogen der ved hvor man hitter en driver så man kan køre med mindst 800x600 eller mere???
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2002 - 20:37 #1
Er det en bærbar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2002 - 20:38 #2
Avatar billede frobs Nybegynder
26. september 2002 - 20:42 #3
Det lyder til at være et ATI grafikkort ud fra hvad du skriver, på dette link ligger der muligvis en driver du kan bruge:
http://www.ati.com/support/products/pc/mach64/mach64gxctdrivers.html?cboOS=Windows+98&cboProducts=MACH64&cmdNext=GO%2
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 08:38 #4
Hej Frobs
har set den side.
Men der står følgende:
"Windows 98 Use the mach64 driver provided with the operating system."
Hvad betyder det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2002 - 08:54 #5
Det betyder at driuveren ligger på win98 cdrommen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. september 2002 - 10:19 #6
du kan hente den her
Mach 64 VTB SG PCI Bios Real A 3
hvis du bliver promted for bruger navn og password er det  "drivers" og "all"
Avatar billede hundevennen Nybegynder
27. september 2002 - 10:19 #7
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 10:38 #8
http://www2.driverguide.com/uploads/uploads9/11228.html
64w95303.exe har jeg prøvet. Den virker i øvrigt kun til win95.
Det er jo ATI's egen driver der ligger der !!!!

Da vi har installeret win98, så dur det vil ikke, eller skal man manuelt lede efter driveren på win98 CD ?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 20:36 #9
Jeg kom jo næsten selv med svarene og har ikke fået løst problemet. Så det er vel ok at tage point tilbage???
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 20:37 #10
Tak for besværet....
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2002 - 20:39 #11
ckt> kom næsten med svaret selv - det syntes jeg ikke rigtig jeg kan læse`??
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 09:47 #12
Nej. Forkert skrevet. Jeg havde selv foreslået/eller kendte de nævnte løsninger.
Jeg havde haft fat i den nævnte driver på ATI's side.
Men lad mig høre hvordan i giver point?
For løste problemer eller for forslag som ikke løser problemerne, men som nogen har brugt tid på???  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2002 - 10:53 #13
ckt> det var ikke fordi jeg ville have point - kunne dog bare ikke læse at du selv havde skrevet løsningen :)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2002 - 10:54 #14
Fint fint. Var også utydeligt det jeg skrev.