Avatar billede stig88 Nybegynder
26. september 2002 - 10:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere tabulatorindstillinger

Vi betrager et dokument med tekst og hvor der anvendes forskellige tabulatorindstiller på linjerne.

Kan man kopiere tabulatorindstillingerne fra een linje til en anden linje på en hurtig måde ?
Avatar billede ib_14 Nybegynder
26. september 2002 - 10:44 #1
du kan vælge at gemme det tomme doc som skabilon så skulle den være der du gemmer en skabilon ved at bruge gem som og finde office og find skabiloner så skulle den gerne være under skabiloner i filer menuen
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2002 - 16:15 #2
Placer din markør i det afsnit, der har de tabluatorer, du ønsker at bruge. Klik på formatpenslen. Klik i det afsnit du vil kopiere tabulatorerne til. Men pas på...andre formater vil også blive kopieret med. Du kan ikke kopiere tabulatorerne alene.
Avatar billede peter-randers Praktikant
29. september 2002 - 17:03 #3
Hvis du står i slutningen af linien hvor dine tabulatorindstillinger er gældende kan du trykke på returtasten. Ved at gøre dette vil du kopiere dine formatteringer med ned på den nye linie. Det er da en hurtig måde *s*
Avatar billede jkrons Professor
29. september 2002 - 17:21 #4
peter-randers-> Men kun til linier, der ikke allerede er skrevet :-)
Avatar billede peter-randers Praktikant
29. september 2002 - 17:37 #5
Hmm okay :), prøv evt. følgende: (Taget fra words egen hjælp)

Hvis du vil kopiere sektionsformatering (f.eks. margenindstillinger og tekstspalter), skal du først skifte til normal visning. Marker derefter sektionsskiftet i slutningen af den sektion, der indeholder de formater, du vil kopiere. Kopier sektionsskiftet til et nyt sted. Teksten over det nye sektionsskift får samme formatering som sektionsskiftet

Jeg har prøvet det. Det virker. Men i bund og grund er det lidt det samme som jkrons tidligere skriver med formatpenslen. Alle formatteringer bliver kopieret. Dette er bare en anden måde at gøre det på.
Avatar billede jkrons Professor
01. oktober 2002 - 16:39 #6
Noget der virker?