Avatar billede pcnormann Nybegynder
26. september 2002 - 09:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kritik & ros af site ønskes

Hej !

Giv mig din vudering af indhold, design og kode.
Det skal lige siges at koden ikke er w3c valideret og formularen ikke virkere endnu.
Sikkert også en del Netscape browser problemer, da det er udviklet i IE miljø, som der ikke er taget højde for endnu.

Problemer med at få portrætfoto og tekst til at virke efter hensigten (højre stillet og fast afgrænset størrelse med tekst inden for angivet rammer) lavet i css.

Det er meningen at ejeren selv skal kunne vedligeholde sitet - forslag ønskes for metode/værktøjer. Skal være enkelt og nemt i brug.

http://www.normann-web.dk/aktivform/index.html

På forhånd tak for feedback !

PCNormann
Avatar billede ib_14 Nybegynder
26. september 2002 - 09:20 #1
får jeg flere poing hvis jeg roser siden he he nej den er da ok det kan du da godt være tilfreds med
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 09:25 #2
jeg bryder mig generalt ikke om indgangs sider og hvorfor skal velkomst siden være så mørk gør den lysere som resten af siden.

flot baggrundsbilled du har i menuen, men det punkter du har der må godt være lidt større.

og jeg ville nok mene at linket "Forsiden" skulle gå til velkomst.html
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 09:26 #3
det punkter = de punkter
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2002 - 09:26 #4
jeg er lidt vild med dit kort på kontakt siden, er det et du selv har tegnet?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. september 2002 - 10:07 #5
Indgangssiden er hel forkert, man skal være trænet bruger for at finde resten af din side. De fleste vil stoppe her, og tro at det er en visitkortside. Hvis du vil have indgangssiden, så kort den af, og lav en klar henvisning til hvordan man kommer ind på din side.

Dine portætter er meget dårlige ... prøv med en fagmand, det er du jo selv, ikk?
Avatar billede sthen Nybegynder
26. september 2002 - 10:56 #6
Drop velkomstsiden - den gør mere skade end gavn.

Resten er da OK, ved ikke hvor vild jeg er med menuen i højre side, men det er en smagssag.

Hvorfor laver du ikke et samlet link til adressesiden i stedet for:
<h2><a href="indhold/kontakt.html"target="main">Kontakt os</a></h2>
<h3><a href="indhold/kontakt.html#adresse"target="main">Adresse</a></h3>
<h3><a href="indhold/kontakt.html#telefon"target="main">Telefon</a></h3>
<h3><a href="indhold/kontakt.html#e-mail" target="main">E-mail</a></h3>
<h3><a href="indhold/kontakt.html#vejviser" target="main">Vejviser</a></h3>

Det er da for vildt. Stederne du lander på er ens inden for ½ skærmhøjde.
Avatar billede m-alo Nybegynder
26. september 2002 - 11:27 #7
Hvis ikke andre havde gjort opmærksom på at der var en "velkomst"-side man kunne komme videre fra, var jeg aldrig kommet videre end den første side... Jeg har været på nettet i 8 år, og har aldrig oplevet at en menu kunne være så godt skjult.
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
26. september 2002 - 18:10 #8
den er ikke så flot men man kan se hvad man skal.. måske skal du flytte menuen til højre side.... glem måske forsiden:)
Avatar billede babyworm Nybegynder
26. september 2002 - 20:17 #9
En flot side. Forsiden er bare lang tid om at loade op, hvor du måske mister lidt besøgende. Menuen er anderledes placeret, og det skaber forviring, og derfor ligger folk også mærke til siden.
Avatar billede excession Nybegynder
27. september 2002 - 05:18 #10
forsiden er lidt for tung at hente og desuden unødvendig

jeg vil anbefale at du ikke fjerner understregning fra links, da de er temmelig svære at få øje på
Avatar billede babyworm Nybegynder
27. september 2002 - 08:25 #11
Du skal kun fjerne stregerne under menuen når musen kører over!!! Det var det jeg mente! HeHe
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2002 - 11:39 #12
Spørg dig selv... Har mulige kunder til UNDERVISNINGSCENTER & UNIK KROPSPLEJE en internetforbindelse og tålmodighed, og ikke mindst om de overhovedet GIDER at se på den forside. Det er ret vigtigt da de måske har klikket væk inden man kommer til selve informationerne.

Du har prøvet at lave en menu i venstre side hvilket også er frisk nok gjort, men stadig skal du tænke på at folk vil opfatte det som frisk eller nærmere som forvirrende?

ja og så brug de samme farver over hele sitet...

Ellers er den udemærket synes jeg =)
Avatar billede pcnormann Nybegynder
30. september 2002 - 08:00 #13
Tak for jeres tilbagemeldingerne !

Vurderingen er hermed afsluttet.

Da jeg ny i forumet her er der selvfølgelig, som for så mange andre nye her også gået ged i point fordelingen og forståelsen i brugen af systemet - Det må I undskylde !

VED EN FEJL ER DET DMDISCO, SOM HAR FÅET ALLE POINTE - DE SKULLE ELLERS HAVE VÆRET TIL DELING LIGELIGT MELLEM: DMDISCO, FOTOGRAF, STHEN OG LACOPS 12½ POINT TIL HVER. HVORDAN KAN JEG FÅ RETTE OP PÅ DET IGEN ???

ER DER EN SOM VIL HJÆLPE MED AT FÅ RETTET OP PÅ DET ELLER KAN DU DMDISCO DELE UD AF DE RESTERENE 37½ POINT TIL DE ANDRE ???

Ang. jeres svar:
Budskabet er forstået fjern forsiden (en rigtig god ide).

Kortet er hjemmelavet ja.

Portrætter er de bedste som der fandtes p.t. og vil blive taget om af en fotograf.

Menuens placering er selvfølgelig en forandring, men mere ergonomisk - tænk over det næste gang I designer jeres sider.

Link til adresse, er lavet sådan for ikke at der vil være for tomt i menuen, da der ikke er så mange sider for tiden.

Understregning af link, vil der også være på siderne på nær i menuen.

Endnu en gang beklager jeg den lille dumme fejl og vil hurtigst muligt få rettet op på den.

M.v.h. pcnormann
Avatar billede dmdisco Nybegynder
30. september 2002 - 09:05 #14