Avatar billede rbnh Nybegynder
26. september 2002 - 04:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rep. af Windowx XP - Password

Jeg mangler et password vedr. rep. af Windows XP!

Når jeg beder om rep. af Windows XP - Home, beder systemet om "Administrator Password" -
Jeg har prøvet at taste mit sædvanlige benyttede, hvor jeg har administrationsrettigheder; men dette ville XP ikke acceptere!

Er der en der er venlig at fortælle mig Password eller hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak!
Avatar billede rbnh Nybegynder
26. september 2002 - 05:49 #1
Hej - jeg prøvede at trykke på retur uden andet og jeg fik lov til at komme ind i systemet. Der var åbenbart ikke oprettet et administrationspassword.

Windows XP viser nu c:\Windows>

Hvordan kommer jeg videre? og hvilken kommando skal man bruge til genoprettelse?
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
26. september 2002 - 06:20 #2
kan du ikke komme ind i windows ? og køre system gendannelse ?...
Avatar billede rbnh Nybegynder
26. september 2002 - 06:43 #3
Nej starter op med blå skærm, derfor startede jeg op fra CD.

Fandt uf af at prøve at installe systemet igen.
Spurgte om jeg ville installere på ny i C:\Windows eller rep. - jeg valgte at rep. hvorefter systemet begyndte at kopiere filer, og så åbenbart foretager en ny inst. oveni - så det er spændende at se resultatet når jeg er færdig med at installere om ca. 10 min.

Jeg kender ellers en del til DOD lign. kommandoer, og troede at jeg kunne rep. når jeg først var kommet ind; men desværre - så må jeg sætte mig i XP´s virkemåde senere.

Jeg har ingen mulighed for at gå tilbage og derfor lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. september 2002 - 07:33 #4
Ja, men du skulle have valgt at intallere og du havde fået budet igen og så skulle du have valgt at rep. Så var deet gået glat igennem, hvis du kan så kør hele proceduren igen og vælg så rep. anden gang du bliver spurgt.
Avatar billede rbnh Nybegynder
26. september 2002 - 15:24 #5
Hej nordicwolf!

Det var præcis det jeg kom frem til og gjorde ved mit svar af 06:43.

Stort set alle mine oplysninger og indstillinger blev bevaret; så mine indstillinger og drivere blev brugt igen. Herligt og ellers mange tak for kommentarerne.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. september 2002 - 15:34 #6
Helt Ok
Avatar billede rbnh Nybegynder
26. september 2002 - 16:02 #7
For god ordens skyld vil jeg lige oplyse:
  Årsagen til mit oprindelige stillede spørgsmål var fordi jeg ikke kunne komme ind med Administrator Password. Det viste sig, at jeg ikke havde oprettet noget password for Administrator - ikke særligt smart, når jeg havde Password på andre brugere.

Jeg kender ellers en del til DOD lign. kommandoer - der skulle selvfølgelig stå DOS.