Avatar billede nozferatu Nybegynder
25. september 2002 - 22:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP og P4S8X ASUS Motherboard

Hej alle !

Håber sq virkelig, at der en der kan hjælpe mig. Har netop opdateret min maskine; helt spritnyt ASUS P4S8X motherboard, Pentium 4 2,4 Ghz processor, 512 Mb DDR PC2700 Ram, 32 Mb DDR Nvidia Geforce2, IBM DTLA 60 Gb HD og en -do- 30 Gb, kører Win XP Professional.

Jeg har surfet rundt på nettet (og også herinde) for at få svar. Jeg opdagede jeg ikke er den eneste der har dette problem. Når jeg skal afvikle et spil )kommer også nogle gange under alm. drift), uanset om det OpenGL eller Direct3D, dukker den "dejlige" blå fejl-skærm op med; "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" og andre gange "NON_PAGE_DEFAULT ERROR" (eller noget i den stil). Både Win XP og jeg ;o) er ret enige i, at fejlen ligger i grafikkortet/driverne et sted.

Her følger hvad jeg allerede HAR prøvet (så foreslå venligst ingen af delene): har prøvet flere forskellige versioner af Nvidia's drivere, forskellige Detonator drivere, har opdateret chipsetdriverne (SIS 645DX, version 1,09), har hentet ALLE opdateringer til Win XP, prøvet forskellige indstillinger i BIOS (bl.a. fravalgt caching, forskellige RAM hastigheder (hvilket fuckede masiknen godt op ;o), har opdateret til seneste Award BIOS til mit MB vers. 1004.002

Er der mere en stakkels mand kan gøre ;o)  ?????

Plz hjælp !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svaret bedes være fyldestgørende, og så er alle pointene dine ;o)
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2002 - 08:50 #1
Tjek dine ramblokke, det lyder som en periodisk defekt blok.
Avatar billede nozferatu Nybegynder
26. september 2002 - 11:37 #2
> peet49...  Hvordan tjekker jeg for dette ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2002 - 11:44 #3
Hvis du har mere end een blok, tager du een ud og starter maskinen, og bytter. Har du kun een må du se, om ikke du kan låne en anden hos en ven.
Avatar billede charon_dk Nybegynder
26. september 2002 - 13:29 #4
Har du ZoneAlarm Firewall installeret?
Avatar billede nozferatu Nybegynder
26. september 2002 - 16:01 #5
> peet49... Har tjekket ram - no problems ;o(

> charon.dk.. Nope, ingen Zonealarm

Men jeg er 100% sikker på, at fejlen ligger i grafikken et sted. Fik lige for nylig en fejl om at "Windows lukkede p.g.a. en fejl i filen Nv.4" (hvilket jo er en af dll. filerne til Nvdia). Jeg kan også se, at den ikke tegner grafikken særlig pænt, da der er en hel del "fejl" i pixelene (nogle steder er gule, andre røde, hvor de skulle være sorte). Kortet fejler intet, jeg har nerop kørt det på min gamle konfiguration.
Avatar billede peet-49 Novice
26. september 2002 - 16:55 #6
Prøv, at fjerne dit grafikkort i enhedshåndtering, og genstart systemet, så bliver driver osv. installeret på ny. Det er måske en defekt driverfil.
Avatar billede nozferatu Nybegynder
26. september 2002 - 20:05 #7
> peet49... er prøvet før, fejlen kommer sågar i den WHQL-certificeret udgave af driveren (kom ikke her og sig, at Windåze ikke ruler ;o)
Avatar billede rexisgod Nybegynder
27. september 2002 - 08:00 #8
R det en af disse spil du spiller/prøver at spille, når fejlen kommer ??

Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater 1.0
Microsoft MechWarrior 4: Vengeance 4.0
the operating system: Microsoft Windows 2000
Microsoft Flight Simulator 2000
Microsoft Flight Simulator 2000 Professional Edition
Avatar billede nozferatu Nybegynder
27. september 2002 - 12:15 #9
>rexisgod... det er ligemeget hvilke spil det er. Kommer også under alm. drift. Dog er antallet af "blå fejl" mindsket de sidste dage, men nu fryser computeren når jeg lukker spillet ned (fryser med helt sort skærm). Jeg er stensikker på, at fejlen ligger et sted i den dersens Nvidia driver, og mit nye board (hvilket jo kun har været på markedet i en tre ugers tid).
Avatar billede rexisgod Nybegynder
27. september 2002 - 12:31 #10
Har du tjekket hvilen xAGP din BIOS står til, Geforce 2 understøtter kun op til 4X og det kunne jo være dit ASUS P4S8X står til 8X AGP hvilket det kan klare.
tjek det !!
ud over hvilken BIOS version har du ??
der r kommet updates til motherboardet.
Mvh Lars
Avatar billede nozferatu Nybegynder
27. september 2002 - 13:34 #11
Hej der Lars. Ja, den står til 4xAGP. Jeg har den nyeste beta-version; 1004.002. Den lavede dem samme bæ med den anden BIOS.
Avatar billede rexisgod Nybegynder
27. september 2002 - 13:36 #12
ok
Avatar billede nozferatu Nybegynder
02. oktober 2002 - 08:53 #13
Da ingen af svarene desværre har hjulpet, og problemet stadig er der, snupper jeg selv pointene igen desværre. Jeg kan dog informere om, at jeg nu har købt et ATI 128 Mb DDR, som har klaret problemet. Nvdia's NV4.dll driver og det nye P4S8X-board's chipset SiS 645 kan åbenbart ikke sammen - endnu (kommer jo nok en opdatering om en 5-10 år ;o)