Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 17:55 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Windows Installation

Jeg har lige hået en ny computer, og vil installere et styresystem på den. Dette kan do ikke lade sig gøre.

- har prøvet med både Windows XP pro, og Windows ME

XP... Mens computeren kopiere filer over hardisken under installation, opstår en fejlmeddelelse.

Me... Her når den 10 % og så laver den en fejlmeddelelse.

Hvad kan der være i vejen, kan harddisken være deffekt ?
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
25. september 2002 - 17:56 #1
hvilken fejlmeddelelse?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2002 - 18:00 #2
Hvilken Harddisk er der tale om (fabrikat)?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2002 - 18:02 #3
Skal smutte, men kør et program fra Harddisk fabrikanten der kan fortælle dig om disken er ok!! De har alle sådan et program og der er mange her der kan hjælpe dig med at finde et!
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 18:12 #4
WinXP: den er igang med at oprette en liste overfiler der skal kopieres til c-drevet

Efter et stykke tid kommer fejlmeddelelsen: Der er fundet en fejl !
Deaktiver alle virusprogrammer .........
Kør Ckdsk for at checke om HDén er beskadiget..........
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 18:12 #5
Det er en IBM 120 Gb
Avatar billede halifax Nybegynder
25. september 2002 - 18:13 #6
Fået ny pc og vil installere et styresystem! Vil det sige, at det er en hel "bar" pc?
I så fald - har du gjort harddisken klar til modtagelse af data? Dvs. kørt FDISK og sat en aktiv partition + evt. formateret dit drev.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 18:25 #7
Jeg har kørt f-disk oprettet en partition........formateret dette drev og sat Xp-CDén i
Avatar billede nottelmann Novice
25. september 2002 - 18:31 #8
Har du slået "virus-detekt" fra i bios?
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 18:37 #9
det er din harddisk der står forkert i jumperne jeg har selv haft samme problem så satte jeg mine harddiske og cdrommer til cs=cable select og nu veirker det igen
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 19:29 #10
hvordan gør jeg det ?!
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:40 #11
Der er bag på harddisken to jumpere der er også vist en tegning der viser hvordan jumperen ska sidde når den skal sidde som CS=CableSelect en anden ting er at det yderste stik på ide kablet er altid master
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 19:44 #12
Det er jeg med på..... men jeg har ikke nogen teging over hvilken måde jumperne skal stå, men iøjeblikket stå de således

                  I:I            I symbolisere en "Jumper"
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:46 #13
er der ike flere ben end du har vist?
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:49 #14
De står sådan her på min ´:I:I det skulle være cabel select
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:50 #15
den ende med kun 1 ben vender mod ide kablet
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:51 #16
Min HD er en 10 GB ibm hd
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:55 #17
Husk at alle dine cdromdrev og hder skal stå på sc
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 19:56 #18
Undskyld selvfølgeig cs
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 20:01 #19
....undskyld men det er faktisk også sådan de står....dog har jeg nu set en tegning.... hvor der står at cabel select er 'I::I
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 20:02 #20
På min hd står der at det er master
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 20:03 #21
...nu roder jeg rundt i det.....Mine jumpere står 'I::I    jeg prøver lige at stille dem som du har vist
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. september 2002 - 20:05 #22
det virker ihvertfald på min maskine
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 20:15 #23
Ja...du har vist også ret: jeg har gjort som du har beskrevet....jeg formatere min nye partition og forsøger at installere XP derpå. Håber det lykkes.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
25. september 2002 - 21:11 #24
ØV.... Den kom med samme fejlmeddelelse. Jeg har desuden også sat Virus scanneren ud af funktion i bios.

Nogen der har forslag til hvad jeg ellers kan gøre.......

Ringer til MídtData (stedet hvor jeg har købt computeren) for at høre om de kan hjælpe med at løse problemet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2002 - 09:57 #25
Kør DFT på din maskine, så finder du ud af hvor fejlen er. Jeg havde et ligende problem da jeg installerede W2K, Jeg kørte DFT, og formaterede disken med DFT, har ikke haft problemer siden.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede cazzznh Nybegynder
26. september 2002 - 16:37 #26
Jeg har nu delvist løst problemet efter at havde været i kontakt med forhandleren. Det var noget i Bios der skulle ændres fra Auto til manuel...... der er dog nu opstået et nyt problem. Nemlig det at jeg efter installationen oplever at computeren genstarter eller kommer med fejlmeddelelser.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2002 - 20:49 #27
Prøv lige at køre det program jeg foreslog!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
26. september 2002 - 21:44 #28
Prøv også om dette hjælper:

Højreklik på Denne pc-egenskaber-avanceret-indstillinger for start og genoprettelse, fjern hakket ved genstart automatisk ved systemfejl.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
27. september 2002 - 19:23 #29
har prøvet af køre DFT
har også fulgt halifax´s råd

Intet ser ud til at ville lykkedes, derfor har jeg returneret pcén til forhandleren, og de har lovet at løse problemet.

I skal dog ikke snydes for point.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
27. september 2002 - 19:23 #30
I kan lægge et svar hvis i ønsker point
Avatar billede halifax Nybegynder
28. september 2002 - 00:34 #31
Når ingen ting har hjulpet, kunne du nøjes med at akceptere dit eget svar, så du beholder pointene. Det vil vist være ok i dette tilfælde.  :)