Avatar billede thebeginner Nybegynder
25. september 2002 - 15:21 Der er 10 kommentarer

Pop3 tjekker

Hejsa.
Jeg er totalt uden erfaring inden for programmering i diverse sprog, derfor jeg stiller jeg dette spørgsmål her. Måske det ikke er det rigtige sted. men så beklager jeg fejlposten.

Jeg skal bruge et lille program som kan tjekke en pop3 konto, altså en e-mail adresse på nettet. Programmet skal ikke kunne sende post, kun om der er kommet post ind på en konto.

Programmet skal ligge nede ved siden af uret og det må gerne kunne skifte ikon når der er ny post og evt. afspille en lille lydfil.

Nogen der kan hjælpe mig med at få lavet dette simple lille program.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2002 - 15:22 #1
Avatar billede mikker Nybegynder
25. september 2002 - 17:03 #2
ICQ? :o)

- Mikker
Avatar billede Noone Nybegynder
25. september 2002 - 17:46 #3
Hvis du gerne vil lave det selv, bør du ha' en viden om POP-3 protokollen. Den findes beskrevet i RFC 1939 som kan findes på http://www.ietf.org/rfc/rfc1939.txt
Avatar billede thebeginner Nybegynder
25. september 2002 - 18:33 #4
El Barto.. jeps.. Noget i den stil.

Men der skal nu ikke være mulighed for at definere en port den skal tjekke på, det skal ligge fast i programmet.
Der må hellere ikke være mulighed for at indstille en interval for hvornår den skal tjekke.. Intervallen skal være fast eks. 30 sekunder.

Er der en af jer den kan fikse det således at jeg selv har mulighed for at lære noget ud fra programmet. Har dog ikke noget værktøj til at lave det i, men det kan jeg nok få fat i ..

Chano>>jeg har booket siden du skrev om, der var da nogle interessante sager på den..

Mikker>>ICQ kan jeg ikke bruge.. så kan man ligeså godt bruge outlook :-(

TheBeginner
Avatar billede Noone Nybegynder
25. september 2002 - 21:06 #5
Borland giver en gratis version af Delphi ud gratis på deres website.. Man skal bare registrere sig først, det er også gratis.. www.borland.com. Men så skal du jo over i en anden kategori ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
25. september 2002 - 21:06 #6
Giver en gratis version gratis.. Ja naturligvis.. Hmmm. mon ikke jeg bare skulle smutte i seng ;)
Avatar billede thebeginner Nybegynder
26. september 2002 - 18:08 #7
*LOL* chanoa... mon ikke du skulle få et par timers søvn *S*

Well.. Er der en der kan hjælpe mig med dette lille program ?
Jeg kender lidt til Visual Basic, men har ikke programmet mere, det gik tabt under en oprydning i mine CD´er :-(
Den der kan lave programmet får naturligvis sin "kredit" i programmet under INFO menu eller hvad der findes på.

Skal der være en økonomisk betaling, tja, så host op med en pris..

TheBeginner..
Avatar billede Noone Nybegynder
26. september 2002 - 22:34 #8
Hvis det er noget der skal betales for er det ikke på eksperten...
Avatar billede thebeginner Nybegynder
26. september 2002 - 23:15 #9
Chanoa>>Sorry, det er naturligvis noget der kan diskuteres indbyrdes om en evt. betaling, men skrev det for at komme videre fra snak til handling.
Men desværre er jeg ikke kommet videre, og vil søge hjælpen andetsted end på eksperten.dk.

Emne lukket ...
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2003 - 11:31 #10
Det findes på planetsourcecode.com. Prøv og søge på "pop3" og "tray" i vb-sektionen...