Avatar billede angelize Nybegynder
24. september 2002 - 23:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af HD

Hey...
Jeg havde for ikke så lang tid siden installeret WinXP på min computer. Sådan pludseligt en dag fik jeg en besked, da jeg bootede op, om at en fil NTLR (er ikke sikker på hvad filen hed) manglede, valgte jeg simpelthen bare at formatere hele lortet.
Anyways, efter jeg havde formateret det hele valgte jeg at installere Windows 2000.
Men problemet er at når jeg installerer, får jeg en besked om at fx C drevet er uformateret eller beskadiget. Den spørger så om jeg vil gerformatere drevet, jeg vælger ja, den fuldfører det, men da den så genstarter computeren for derefter at fortsætte, så fortsætter den ikke, men starter installationsprogrammet om igen. No matter hvor mange gange jeg gør det, eller genformaterer drevene får jeg altid samme besked.
Så spørgsmålet er hvad er der galt her?

Håber i kan hjælpe...

btw.. der er ikke fejl på cd'en eller lign. Har nemlig prøvet den af på en anden computer hvor det virkede fint.
Avatar billede redfox_ng Nybegynder
24. september 2002 - 23:32 #1
kør en scandisk og se om drevet er beskadiget
Avatar billede Jman Praktikant
24. september 2002 - 23:33 #2
det lyder som om der er fejl på HD.
Prøv evt. at partitionere c-drevet til en mindre portion f.eks. 3 Gb og se om installation kan gennemføres - hvis den kan det, er det helt sikkert en blok-fejl på HD
Avatar billede angelize Nybegynder
24. september 2002 - 23:33 #3
Well der er nogle "bad sectors".. fylder ikke særlig meget. Men kan man ikke undgå dem når man installerer?
Avatar billede Jman Praktikant
24. september 2002 - 23:43 #4
ikke hvis de ligger der hvor boot-sektionen skal ligge
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2002 - 06:31 #5
Byt disken, nu når der alligevel ikke er noget data på den. :)
Avatar billede hermes Nybegynder
25. september 2002 - 18:15 #6
det er ikke sikkert at det er nødvendigt at bytte den. Det tyder på at MBR er smadret. Du kan finde et HD Wipe utility og rydde den helt. Og jeg mener HELT. Den rydder også MBR.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. september 2002 - 07:47 #7
find ud af hvilke hardsik du har og gå ind på producentens hjemmeside. eller ring til deres hotline for at de kan guide dig igenem du skal Lavformatere den da der er rod i dinne partitioner  Har selv lige gjort det og det køre perfekt nu. men du skal ha fat i et lille program som kan lavformatere den og det skal være fra producentens websit du skal hente den. bye the way hvad er det for en hardisk du har kan jo være jeg har et link.
:)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. september 2002 - 08:01 #8
Når du har fundet programmet skal du downloade det lægge det imd på en floppy disk sætte den i den puter der driller så starter du op programmet kommer op. der er en funktion der hedder erease/ slet disk. den bruger du og disken er hermed brugbar igen.
Avatar billede hermes Nybegynder
26. september 2002 - 11:23 #9
Du kan f.eks. bruge et lille program fra Dell der "debugger" harddisken. Hvis du ikke kan finde det har jeg det. Det er freeware.
Avatar billede mcp Nybegynder
28. september 2002 - 18:21 #10
Jeg vil gerne lige nævne at, hvis man pluslig får en besked om at..!

NTDLR is missing...

Skyldes det at sidder en diskette i drevet ;-)
Avatar billede hermes Nybegynder
28. september 2002 - 18:47 #11
nej det skyldes det ikke nødvendigvis. Det kan såmænd osse blot være din boot.ini fil der er smadret eller slettet. Den kan du kopiere overfra en anden maskine der har samme boot konfiguration, eller du kan rette den til.