Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:00 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Hardware hvad syntes i ?

Har kigget lidt på priserne på et dual system og er kommet frem til det her.
2x Athlon Palomino MP 1200MHz
Bundkort Asus A7M266-D ATX
2x Noise control supersilence
DDR-SDRAM PC2100 NoName 512 MB

Hvad syntes i ?  Nogle ændringer, hvad ville i vælge eller hvad har i selv, og har i erfaringer med noget af det hardware jeg har valgt ?
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 19:03 #1
større cpu det virker lidt mærkeligt, så kunne du jo lige så godt købe en med 1*2400
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:05 #2
ja ved det ikke ?  kender ikke til dual system  så en lille argumentation kunne være fedt :)
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 19:08 #3
jeg ville vælge mindst 2*1500
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:09 #4
skal bruge det til programmer som photoshop og 3dsmax  har på fornemmelsen at det kører mere skabilt når man arbejder med de programmer end en single processor  måske mig der er gal på den ??
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 19:11 #5
så vælg p4 istedet det er mere stabilt
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:12 #6
psylenz  jeg er sku glad for du gider at hjælpe  men jeg savner noget argumentation da dette er en invistering på 4000-5000 kr og vil gerne have det bedste.  Så lidt ord ville være kanont for hvorfor og hvorfor ikke ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 19:21 #7
Det jo klart af hvis en enkelt processor er bedre end mine to  ville jeg vælge det.
Men jeg kan ikke bruge dine svar til noget når man bare får et svar som.
Det er bedre

Lidt mere fyld på er ikke så meget inden i det her, så lidt mere guf så jeg fatter hvorfor og hvorfor ikke :)
Avatar billede amd Nybegynder
24. september 2002 - 20:01 #8
Jamen, det ville være spild af penge ville jeg mene.
Det bliver ikke mere stabilt, tvært imod!
Køb dig istedet en 2000+ eller hvad du lyster.
Men hvis det skal køre meget stabilt skal du nok vælge en pentium4.
Det er nu ikke fordi, at amd xp cpuer ikke er stabile.
skal du bruge den til server eller lign?
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 20:13 #9
nej skal ikke bruge den til server.
har også overvejet pentium  da jeg har en amd nu som bliver en del varm og lidt ustabil.
Men det jeg har læst mig til er at hvis man vælger et dual system kan man have flere programmer åbnet på engang  uden det påvirker hastiheden.  Ved ikke om det passer  men det kommer jo nok også and på rammen    har 256 sd ram nu og syntes ikke det er helt nok
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 20:30 #10
ok jeg besvare det lidt bedre

jeg ville vælge en p4 processor fordi den er mere stabil, og så er den nok også bedre til advanceret 3d grafik, da den har en større bus, men husk hvis du køber en p4 så køb en med 533 bus
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 20:34 #11
533 bus    hvorfor det ?  de eneste der kan kører dual ?
De er godt nok dyre :)
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 20:39 #12
2 sek finder lige noget jeg syntes du skal købe
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 20:42 #13
forresten hvis du skal have noget af det bedste burde du jo vælge de dyre rd ram, vil du det eller holder du dig til ddr
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 20:46 #14
hvis du gerne vil have et med rd-ram så syntes jeg du skulle vælge det her

Asus P4T533-C ATX

og så en p4 fra 2200-2800
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 20:47 #15
en Pentium4 Northwood2 2.4GHz In-a-Box  koster kun 2000
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 20:56 #16
okay det vil sige at i er enig om at en dual processor ikke kan betale sig hvis man kun vil have en omkring 1200 mhz
Hvad for nogle intel processor kan kører dual ?
Mit buget er lidt småt  så skal lige overveje lidt mere :)
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 22:27 #17
hvorfor ikke bare vælge single processor der kan du få med op til 2800 mhz
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 22:28 #18
jeg ved ikke om det er rigtigt men jeg kan sku ikke finde nogen med 2*p4
Avatar billede psylenz Nybegynder
24. september 2002 - 22:29 #19
men ellers køb det du skriver og så 2*1600 amd mp
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2002 - 23:05 #20
ok takker for hjælpen  kigger på det