Avatar billede smukke Nybegynder
20. september 2000 - 09:46 Der er 9 kommentarer

Scrolle et billede

Jeg har et langt billede, som jeg gerne vil placere i en tabel, sådan at man ved at scrolle kan se mere af billedet. Men så billedet \"bliver\" det samme sted og så skærmbilledet ikke \"flytter\" sig. Jeg ved ikke, om I ved, hvad jeg mener?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
20. september 2000 - 10:47 #1
har du overvejet at placere billedet i en seperat frame ?

du kan også placere det i en IFRAME, men det virker kun i MSIE. Der er noget lign. i NS, jeg kan bare ikke lige komme på det. Fordelen ved at bruge frames til det er at det er understøttet af begge browsere.

gi\' lyd hvis du gerne vil vide mere :-)
Avatar billede geeeet Nybegynder
20. september 2000 - 11:36 #2
<ilayer> et netscape\'s modstykke til <iframe>
Prøv evt. at søge på de to ting, det har været oppe til debat mange gange...
Det er helt klart den nemmeste at lave det på, så det er at anbefale...

/Geeeet
Avatar billede smukke Nybegynder
20. september 2000 - 13:28 #3
hatecaps: Hvis nu det er på midten af en side i en stor TD i midten af en tabel - kan man så placere en frame dér?
Avatar billede engrob Nybegynder
20. september 2000 - 15:14 #4
Du kunne også prøve at finde en scroller inde på www.dynamicdrive.com
Der er en masse der også understøttes af NS
eller
www.bratta.com
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2000 - 00:01 #5
<ole>
Endnu bedre tutorial i X-browser DHTML er denne her:
    http://www.dansteinman.com/dynduo/
hvor du bl.a. vil finde eksempel på at loade en HTML-fil ind i et lag ( <div> ) og scrolle det - plus bunker af anden fed kode.
/mvh
</bole>
Avatar billede geeeet Nybegynder
21. september 2000 - 00:04 #6
Ja toturiallen er god, men jeg synes nu at hans kode er ret rodet...
men måske er det bare mig...

/Geeeet
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2000 - 00:25 #7
Nej... ;o)
Avatar billede logout Nybegynder
26. september 2000 - 12:59 #8
www.enroute.com findes noget cool (og billigt)
software så du kan oprette små quicktime \"billeder\"
hvor brugeren selv kan scrolle og zoome ... det sparker
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. marts 2001 - 03:51 #9
og tiden går...

siden du spurgte har geeeet lavet en ret så super scroller:
http://www.ghtml.com/scrollbar

mvh JakobA