Avatar billede unsub Nybegynder
24. september 2002 - 14:28 Der er 7 kommentarer

Død computer

Min computer vil ikke starte! Selv om alle ledninger er korekt forbundet vil den ikke starte når man trykker på start knappen. Motherboardet er blevet testet og det indeholder ikke nogle fejl. Den er helt død og der kommer ikke en lyd når man trykker på knappen! den gik død efter at jeg tog harddisken ud og puttede den ind igen. Selv når man kører en skruetrækker hen over Metal stikker kommer der hverken en gnist eller noget!
Hvad kan der være galt og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
24. september 2002 - 14:31 #1
Har du husket at tænde den bag på kabinettet? :-)
Prøv at bruge en anden stikkontakt...
Avatar billede unsub Nybegynder
24. september 2002 - 14:36 #2
Det har jeg prøvet og har tjekket kabinettet!!
Avatar billede sthen Nybegynder
24. september 2002 - 14:39 #3
Det kunne også være strømforsyningen der er stået af.
Avatar billede unsub Nybegynder
24. september 2002 - 14:42 #4
har overvejet det men tror ikke det er det kan det være andet?
Avatar billede francke Nybegynder
24. september 2002 - 15:29 #5
Er du sikker paa at ledningen fra stertknappen sidder rigtigt/ordentlig??
Ellers lyder det som PSU er staaet af!
Avatar billede diamant Nybegynder
24. september 2002 - 16:30 #6
Det kan ikke være hard disken fordi selv uden hd, man kan start motherboardet, så ja ville tro at du har måske rørt den power switch ledning tilfældigehvis og at den måske ikke sider så fast som den skulle mere.
To andre tinge kunne være psu eller processoren der duer ikke mere, men hvis du har slukket din computer inden du tog hard disken af kan jeg ikke se hvorfor de ville lige pludselige gå i stykker! Det er nok mystisk!
Avatar billede unsub Nybegynder
25. september 2002 - 15:55 #7
ja, meget mystisk. Heller ikke power switch! tror også at det er Strømforsyningen selv. Skulle bare høre om der var nogen der havde nogen guldkorn! tak for hjælpen!!!