Avatar billede charon_dk Nybegynder
24. september 2002 - 13:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon 9700 Pro & Ny Computer.

Jeg er ved at hjælpe en ven med at samle en computer så han kan bruge sit nye ATI Radeon 9700 Pro grafikkort.(Det gamle bundkort havde kun 100MHz FSB)
Vi vil høre om følgende kombination af gammel og ny hardware kan køre sammen, evt. problemer eller forbedringer.

ATI Radeon 9700 Pro Grafikkort (NY)
AOC Spectrum 7GLr Monitor (GAMMEL)
ASUS P4S8X SiS648 Bundkort (NY)
Intel P4 2GHz 512KB Cache 400MHz FSB (NY)
Apacer 256MB/512MB PC2700 DDR-RAM (NY)
Creative SB Live (GAMMEL)
40GB IBM HDD (GAMMEL)
60GB Seagate HDD (NY)
ASUS CD-ROM (GAMMEL)
Plextor CD-Writer (GAMMEL)
Thermaltake Midi Kabinet m/350W PSU (NY)

Håber ikke specifikationerne er mangelfulde, det meste af det nye hardware er fundet på http://www.prc-data.dk/.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:37 #1
Hvis jeg ikke tager meget fejl, er skærmen en 17" som kan klare op til 1600*1200, så der burde ikke være nogle med det.......kiggger lige på resten
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:38 #2
og bundkort og processor er ret nye, så heller ingen problemer der, så vidt jeg ved
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:39 #3
Tror ikke resten af hardwaren har så stor indflydelse på om grafikkortet kan køre eller ej
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:39 #4
btw, tillykke med investeringen i dagens hurtigste grafikkort
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 13:40 #5
Kort og godt, JA! ;o)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:40 #6
The 9700 has issues, no doubt--don't expect brand new PC tech (particularly software) to be problem-free at launch--but every single review I've read has been noteworthy in that they all mentioned how few problems (if any) they've had with the 9700. And ATi certainly seems to be treating the AGP 8x problem correctly, encouraging users to call in for a replacement
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:43 #7
Det ser ud til at det største problem vedrører AGP 8x, som ATI åbenbart også har fået (er ved at få) styr på
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:45 #8
Quake 3 Arena i en opløsning på >= 1280*1024 sparker bare *** overfor GeForce4 Ti4600
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 13:47 #9
Noget helt andet... 100 points for et spørgsmål som dette...?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. september 2002 - 13:48 #10
Ja, ikke, det er vist LIGE i OVERKANTEN, men som sagt, det bestemmer opgavestiller helt selv.....
Avatar billede d_d Nybegynder
24. september 2002 - 15:06 #11
ja det burde ikke ha nogen effekt på dit graffik kort...

held og lykke

mvh D_D
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. september 2002 - 20:54 #12
Skal vi så ikke ALLE SAMMEN smide et svar? *GG*
Avatar billede charon_dk Nybegynder
25. september 2002 - 07:04 #13
Hvad er det lige problemet er omkring AGP 8x?
Og ja, I må gerne ligge et svar. Ellers er pointene jo formålsløse.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. september 2002 - 11:33 #14
Indtil videre er der ikke den store forskel på AGP 8x og AGP 4x, men det er et spørgsmål om hardware- og især driveroptimering!

Den sidste test jeg læste med et 9700, hvor det blev testet på et med 4x og et andet med 8x; der var ca. 3-4% forskel i ydelsen... I enkelte tests var det dog op til 10%, hvilket også er ok :o)

Men hvorvidt der er deciderede problemer med det, ved jeg ikke...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. september 2002 - 14:07 #15
Har du fundet ud af, hvad du ville?