Avatar billede vester Novice
24. september 2002 - 12:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter helt af sig selv

Hej med Jer.
Jeg har det kæmpe problem at min computer ind i mellem finder på at genstarte, helt af sig selv.

Grunden kan eventuelt være mit grafikkort, men det er jeg ikke sikker på. Grafikkortet er et Geforce4 TI4200, men driveren skulle være til XP.

Er der nogle der har erfaringer med noget lignende, samt et løsningsforslag?

VesTer
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
24. september 2002 - 12:55 #1
genstarter den når du gør noget bestmemt ?... evt. går ind i et spil osv ? fordi så er det nok grafikkort, ...men det kan også være windows
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. september 2002 - 12:56 #2
hvis det er 23.11 du kører med kan det nemt være grunden.
prøv http://www.tweak.dk/nvidia.php Detonator 30.82 Windows 2000/XP (Officiel WHQL)
Avatar billede e.p. Nybegynder
24. september 2002 - 13:01 #3
1) Prøv en anden driver.....
2) Kig i event viewer om der er noget (under system log)
3) Iøvrigt kan man i win 2000, og jeg mener helt bestemt også det kan gøres i windows XP højreklikke på min computer ---> vælge egenskaber ---> vælge fanebladet avanceret ---> trykke på startup and recovery ---> fjerne fluebenet i automatisk genstart (ved systemfejl)
Avatar billede konex Nybegynder
24. september 2002 - 13:05 #4
computer > egenskaber  > avanceret > indstillinger for start og genoprettelse. Her fjerner du det hak som er i "genstart automatisk ved systemfejl."
Avatar billede yaris Praktikant
25. september 2002 - 00:15 #5
En muglighed er også dit modem (hvis du er på internettet over telefonen) så kan det være inde i bios hvor du skal deaktivere remote modem vakeup (eller noget i den retning 9 har selv haft problemet
Avatar billede mortenoc Nybegynder
25. september 2002 - 12:38 #6
Jeg havde på et tidspunkt samme problem - at min XP-maskine tilsyneladende ganske umotiveret genstartede. Logfilen viste, at der havde været problemer med Zonealarm hver gang og jeg skiftede derfor til Sygate. Siden har der ikke været noget.
Avatar billede vester Novice
26. september 2002 - 22:30 #7
Jeg har adsl, sådet er nok ikke det.
Avatar billede vester Novice
26. september 2002 - 22:35 #8
Jeg har prøvet at hente og installerer den nye driver, men det hjalp ikke.

Jeg indleverede grafikkortet til rep, der hvor jeg havde købt det. De lod mig så låne et af deres, mens det andet bliver repareret. Nu er problemet så, at computeren gør det samme med det "nye" kort. Hver gang den har været genstartet, starter den op i 16 farver og en 640x480 opløsning. Jeg er derefter nødt til at geninstallerer driveren.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. september 2002 - 06:45 #9
hmmm- det kan være din strømforsyning ikke kan trække din comp.
Hvor meget er den på?
Avatar billede e.p. Nybegynder
27. september 2002 - 08:59 #10
Hvis du har via-chipset kan det også være dine via-drivere der laver ged i systemet

Direkte link:
ftp://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Du kan evt læse om det her:
http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2002 - 02:07 #11
Hmm jeg tror nu din cpu har det for varmt. Kører din cpu køler ikke ordenlig, eller er den ved at være træt.
Avatar billede vester Novice
30. september 2002 - 11:09 #12
Siden sidst, er der sket det, at computeren slet ikke vil starte. Den er derfor til reperation, og de mener det må være processoren, ram, eller bundkortet, der er brændt af.

Temperaturen lå på max. 52 grader, så det kan ike være derfor.

Jeg venter stadig på at høre fra dem.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2002 - 12:44 #13
Jo det kan godt være cpukøleren, som sætter ud af og til, der når du ikke at se temperatursvinget, når dette sker, for pc'eren genstarter i samme øjeblik. Hvis det er det så er det din cpu, som er stået af nu.
Avatar billede vester Novice
03. oktober 2002 - 14:34 #14
Jeg er ked af det sene svar, men jeg har ikke haft nogen computer...

Fejlen var, at jeg havde noget for gammelt ram (pc100) blandet sammen med (pc133). Da den gamle ram-blok blev fjernet, virkede computeren igen.

Det der undrer mig er, at den har kørt fint med begge ram-typer siden marts.
Avatar billede e.p. Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:45 #15
og så tager du selv pointene.....eller hvad ???

du skal lukke spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 18:19 #16
He , men det har ikke noget at gøre med blandet ram, normalt kan det lade sig gøre, så det har været fordig de gamle ram har været nedslidt.
Avatar billede vester Novice
17. oktober 2002 - 23:56 #17
Beklager e.p., men di løsning hjælper jo ikke rigtigt noget.

Forestil dig dette du kommer kørende i din bil og ser at advaselslampen for Bremsefejl lyser. Din løsning svarer til at løse det skiserede problem, ved at fjerne pæren i advarselslampen, og så bare køre videre.

Kharder.
Rammene kører fint i hver sin maskine???

VesTer
Avatar billede vester Novice
17. oktober 2002 - 23:56 #18
Lukker
Avatar billede e.p. Nybegynder
18. oktober 2002 - 00:14 #19
jaja....det er sikkert ok, jeg gør det bare kun i de tilfælde hvor der ingen svar er
1) Det er nemt at sige det er noget andet der er galt
2) Fejlfinding går ud på udelukkelses-metoden, og folk har brugt tid på at guide dig igennem løsningsforslag.

Der er mange forslag (som du har afprøvet og dermed udelukket)

meeeen....næste gang der er nogen som har en computer der genstarter, så vil jeg da huske at fortælle at 2 forskellige RAM-blokke som normalt vil blive ned-droslet til laveste hastighed kan være årsagen
Jeg er bare lidt "bange" for at jeg så ikke vil blive taget alvorligt (svarer netop til at fjerne pæren i advarselslampen, og så bare køre videre)