Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 18:01 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Flash 5 spil

jeg har et spil, jeg er ved at lave. For at se det gå ind på http://www13.brinkster.com/shf under spil oppe i venster hjørne

jeg har en række spørgsmål:

Kan det lade sig gøre at fjerne den hvide kant på hovederne?
de ligger som et billide.

Er der nogen mulighed for at lave sådan at hvis man skyder andre end ham(skal måske laves) går man over på Game Over?

Og sidst og ikke mindst... kan det lade sig gøre at lave en Highscore, hvor man skal indtaste sit navn hvis man er kommet over top 10?

Håber ikke det er meget for, for lidt point men jeg har ikke mere end 60

/@neez
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. september 2000 - 18:04 #1
Hvis jeg bare kunne finde sonny jeg får bare en hvid skærm og frækt nok også 0 point.....
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 18:06 #2
hmmm....
det virker fint hos mig. Er der andre der har problemer med det?
... jeg uploader en ny vertion nu... det kan være det hjælper
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 18:07 #3
hmmm.... selve siden er nede lige nu... altså upload siden... jeg uploader lidt senere.
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. september 2000 - 18:15 #4
Her virker det...

Men øhhh. lidt ensformigt indtil videre :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 18:29 #5
hehe ja... man hvis du kigger efter står der 0.05 ... så langt fra færdigt....
Avatar billede gotcha Nybegynder
19. september 2000 - 19:03 #6
De ting du nævner, kan sagtens lade sig gøre! Bla. er den hvide kant meget nem at fjerne (mht. en highscore, får du nok brug for en forbindelse til en database, hvis alle brugere skal præsenteres for den samme highscore)!
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 19:52 #7
hmmm.. gotcha: kan du give hjælpe mig med at lave det?
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 19:53 #8
den hvide kant... nem.. hmm.... men hvordan?
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 19:58 #9
gotcha: jeg har mulighed for at lave access databaser med asp hvis det kan bruges som flash database....
Avatar billede henningo Nybegynder
19. september 2000 - 20:08 #10
Hvis du har adgang til Photoshop er det ganske ligetil at fjerne den hvide kant: Vælg \"select\"
->\"color range\", og klik med dropperen på det hvide område. Prøv et par gange med forskellige indstillinger af \"fuzziness\", indtil lige netop den mængde hvidt er valgt som du har brug for at fjerne. Fjern det ved at trykke \"delete\". For at udføre denne operation skal billedet ligge i et layer, ikke som baggrund. I layers palette vælger du \"preserve transparancy\". Gå til \"file\", vælg \"save for web\", vælg \"gif\". Under \"matte\" vælger du den fremherskende baggrund (lidt svært i dette tilfælde......så måske du blot skulle vælge sort). Klik ok. Importér igen billedet til Flash og udskift det gamle med det nye.
Avatar billede aneez Nybegynder
19. september 2000 - 21:06 #11
henningo: tak... jeg har fået det til at virke.... mange tak for det.
Avatar billede gotcha Nybegynder
20. september 2000 - 00:02 #12
Mht. til spørgsmålet om, hvorvidt man kan afslutte spillet, hvis man skyder andre, så kunne du f.eks. se, om sigtekornet er placeret på den rigtige person. Dette gøres ved at lave 4 grænser for denne person/figur (venstre, højre, top og bund) og dernæst kontrollere, om sigtekornet er inden for disse grænser. Hvis dette er tilfældet, lægges der x antal point til brugerens score.
Du skal så gøre præcis det samme med en evt. anden person (du kan gøre det dynamisk, hvis du navngiver dine figurer, der skal være movie clips, systematisk), hvor du bare afslutter spillet.

Når du så har dette på plads, kan du starte med at lave en highscore :o)

Avatar billede aneez Nybegynder
20. september 2000 - 07:16 #13
hmmm.... og hvordan laver man disse kanter? jeg er ikke så meget inde i flash 5 endu. Men hvis du kan give mig et lille tutorial så vil jeg da gerne bruge det. Hvis der altså findes sådant i tutorial.

Så prøver jeg at lave det.

/@neez
Avatar billede gotcha Nybegynder
21. september 2000 - 09:59 #14
Hvis du venter et lille stykke tid, kommer der en udførlig tutorial på http://www.praystation.com . Denne har jeg skrevet på opfordring af Joshua Davis. Denne har meget store ligheder :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
21. september 2000 - 18:06 #15
ok så vil jeg da vente... kan du sige noget om hvornår den kommer på?
Avatar billede gotcha Nybegynder
21. september 2000 - 22:42 #16
Jeg har lige modtaget en mail fra ham, hvor han siger, at han tager afsted til Denver og dernæst Japan for at holde foredrag, så det bliver nok først til oktober :(

Kort kan det siges, at musen befinder sig inden i dit movie clip, hvis den har en værdi der er større end den venstre grænse og mindre en den højre grænse (i vandret). Dernæst skal den samtidig have en værdi i lodret retning, der er større end toppen og mindre end bunden. Prøv evt. selv at fastsætte disse grænser; det er faktisk meget logisk :o)

Evt. kan du kigge på en fil, der hedder \"Building a Tsunami\" på http://www.praystation.com (det er den, som jeg har skrevet en tutorial om...)

Håber det hjælper :o)
Avatar billede aneez Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:46 #17
hmm.... jeg fik vist ikke rigtig noget svar...
Avatar billede jecalc Nybegynder
18. oktober 2000 - 01:01 #18
hej aneez - ang. den hvide kant - har prøvet din hp, men ikke fundet dit forsøg på spil - har du løst dit problem ellers har jeg flg. suggestion: jeg går ud fra, at du tager bitmaps ind fra et grafikprogram - for at fjerne den hvide kant skal du \"cinvert to symbol\" - dernæst \"break apart\" (husk klik i skærmbilledet ind imellem) - derpå din \"magic wand med rimelig høj tærskel, måske 20 eller mere\" klik i det hvide - og voila - det skulle forsvinde - hvis det ikke er rent nok må du gå hårdere til den - zoom ind 400% og brug din eraser. Håber jeg forstod dig rigtigt.
geekgreetings fra Nita