Avatar billede ktromborg Nybegynder
23. september 2002 - 13:44 Der er 11 kommentarer

Flash, ASP og database...

Jeg skal lave en side i Flash som vha ASP eller PHP kan hente fra en Access database.
Man skal kunne søge på f.eks. "Eksperten og den skal derefter hente resultatet fra databasen. Resultatet kan f.eks være "www.eksperten.dk".
Databasen skal bygges såden op så hver jeg kan ud fra hver adresse kan skrive nogle variabler såsom "Hjælp" "internet" osv. Det er så disse variabler ASP/PHP-kaldet skal lede i, så hvis jeg f.eks søger på "hjælp" og der er 2 adresser der har disse variabler, skal begge disse vises.
Ret svært at forklare, men gjorde det så godt jeg kunne :-)
Kan du lave en sådan til mig vil du få alle de point jeg kan give dig.
Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede beatone Nybegynder
23. september 2002 - 13:49 #1
Avatar billede ktromborg Nybegynder
23. september 2002 - 14:20 #2
Tak for kommentaren.
Men det er ikke rigtig det jeg leder efter. Man skal kunne søge vha mere end et ord dvs f.eks "hjælp", "internet" osv.
Jeg ku forresten heller ikke få det fra flashdesign.dk til at virke :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. september 2002 - 15:51 #3
På følgende to adresser er der en udemærket gennemgang af flash og ASP:
http://www.asp101.com/articles/flash/index.asp
http://www.asp101.com/articles/flash2/index.asp

Lyder derudover som om at du skal gøre brug af flash mx's mulighed for at scripte textfield og movieclips!

Et råd til dig er at du skal lære at lave det i ASP/PHP først og bagefter overføre det til flash!

http://www21.brinkster.com/sirvival2/ har jeg lavet et forum i flash, skal ses som et eksempel på hvordan man kan scripte movieclips og textfields - men først skal du have din serverscript til at finde den fornødne information!

/Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. september 2002 - 15:52 #4
det er en gratis server - så den er mildest talt ustabil!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. september 2002 - 01:07 #5
Prøv lige: http://www.legendenet.dk/legendarisk/lyrics/lyricsDB.asp

Der har jeg en asp-database søge funktion, som jeg tror er noget hen ad hvad du søger !! Søg f.eks på et bogstav, eller et ord...

Hvis det ligner, kan den nok hurtigt skrives om til at dække dit behov (o;
Avatar billede ktromborg Nybegynder
24. september 2002 - 16:33 #6
Legende.dk ---> Det er helt klart noget jeg kan bruge...om ik andet så udbygge det så jeg kan bruge det. Du må meget gerne sende filerne til: kenneth@konigo.dk
Avatar billede ktromborg Nybegynder
24. september 2002 - 16:41 #7
Alexander ---> Tak for kommentaren, men jeg bruger legende's forslag.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
24. september 2002 - 17:37 #8
Synes jeg lyder fint - for der er der jo en decideret search-funktion :-)

Hvis du bare skal lave link (ud af huset), så kan du nøjes med legendes forslag og bare lade textboksen køre html ellers bliver du nok nød til at scripte en del alligevel, hvis du vil lave en slags knapper(ind i huset) ud af de strenge som søgefunktionen finder - og der kan du måske bruge mit eksempel som inspiration - men når du kommer dertil kan du jo spørge igen!

/Alexander
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. september 2002 - 21:16 #9
Nu ved jeg jo ikke hvor rutineret du er, men jeg starter med at sende dig asp-siden, hvor du kan se hvordan den er bygget op.... Derefter stiller du bare de spørgsmål her, der skal til for at den passer til dig.

mvh
legende.dk
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. september 2002 - 21:17 #10
Den er dog indstillet til mySQL i stedet for Access, mem det er bare at ændre en linie....
Avatar billede baitianlong Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:33 #11
Sker der noget her ?!?