Avatar billede ayla Nybegynder
23. september 2002 - 13:39 Der er 14 kommentarer

Internet virker først 2 min. efter startup ?

Hej,

Jeg har CC 1Mbit/512 ADSL m. Cisco Router.

Det spiller som det skal, har bare det problem at jeg først får forbindelse til nettet 1-2 min. efter opstart af WinXP Pro.

Sådan har det altid været. Har bare først taget mig sammen til at løse det nu :)

Det er belastende, da programmer som ICQ og lign. kommer med en fejlmeddelelse og skal logges på manuelt efter 2 min.

Ved godt at problemet højst sansynligt ligger i XP og ikke m. selve forbindelsen.

Nogle idéer ?

Tak,
Martin
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. september 2002 - 13:45 #1
Har du Norton AntiVirus installeret? Med AutoProtect enabled?
Avatar billede psylenz Nybegynder
23. september 2002 - 13:45 #2
hmmm jeg har det samme problem, men det er godt nok med lan...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. september 2002 - 13:47 #3
Bliver der "læst" fra diskettedrevet ligefør du får forbindelse?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
23. september 2002 - 14:12 #4
har også samme problem med LAN, jeg er nødt til at vente lidt med at logge på for at internettet bliver "registreret" af xp
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. september 2002 - 14:13 #5
Jeg har selv XP, kørte glimrende til at starte med, indtil jeg installerede Norton AntiVirus, så tager det 7 lange og 7 brede før den er færdig med sine "initielle scanninger"
Avatar billede ayla Nybegynder
23. september 2002 - 19:07 #6
Jeg har Norton Systemworks 2003 og auto-protect enabled.
Men, jeg erindrer også at have problemet før.
Avatar billede donjulemand Nybegynder
23. september 2002 - 20:18 #7
Jeg har sgu aldrig haft problemer og jeg har haft norton hele tiden!!!
Avatar billede sascha Nybegynder
24. september 2002 - 10:17 #8
Jamen godtnok er xp blevet hurtigerer og mere stabil men efter startup skal systemfiler førdt chekkes igennem,(norton), og derefter skal etableres forbindelse til din udbyder.Jeg bruger adslmodem fra tdc og ifølge dem skal jeg først "godkendes" via kommunikation med serveren. Lav en kop kaffe så længe. ;-)
Avatar billede ayla Nybegynder
24. september 2002 - 13:03 #9
Man må da kunne få XP til at etablere forbindelsen hurtigere. Det er for irriterende med popus ved hver opstart fra programmer, der ikke kan komme på nettet.

Er der ikke nogle services i XP, som man evt. kan prioritere højere end andre, så noget af det første XP gør, er at logge på nettet ?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
24. september 2002 - 22:12 #10
Kan det være en firewall du evt har installeret ? .. Zonealarm har problemer med XP derfor køre jeg bare med XPs nu .. ! Da jeg havde samme problem !
Avatar billede ayla Nybegynder
25. september 2002 - 00:19 #11
Jeg har ikke firewall install. i øjeblikket.
Avatar billede sascha Nybegynder
25. september 2002 - 08:58 #12
bruger ZA pro og xp pro og det fungerer fint sammen !
Avatar billede freddy04 Nybegynder
27. september 2002 - 15:28 #13
jeg har ikke Norton, men bruger også TDC adsl - er der nogen med TDC adsl hvor det virker - hvis ikke må det være TDC's forbindelse der kræver lidt tænketid
Avatar billede sascha Nybegynder
27. september 2002 - 15:41 #14
Bruger TDCadsl 512/128 modem og det virker perfekt