Avatar billede Slettet bruger
19. september 2000 - 16:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Flere IP protokoller under Windows ME?

Hvordan for jeg oprettet flere TCP/IP protokoller under Windows ME. Der er ingen problemer med dettte under windows 95/98/2000.

Skal bruge en til lokalnetværk, og en til ud af huset.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. september 2000 - 16:31 #1
Hmmm .... en af MS\'s anti-virksomheds-styresystemer \"feature\"?
Avatar billede lrj Nybegynder
19. september 2000 - 17:07 #2
Hvordan pokker gør du det i win95/98?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2000 - 17:22 #3
Tilføjer blot 2 gange protokoller, Internet på auto IP og lokalnetværk på faste IP adresser.
Avatar billede burningice Nybegynder
19. september 2000 - 21:10 #4
flere tcp/ip... hmm... det er ikke flere bindinger du tænker på?? Hvis du f.eks. har flere netkort eller netkort og modem kan du binde en protokol til flere enheder. Men selve protokollen er nu kun installeret een gang.

Ang. det med netkort og ud af huset... tag egenskaber for opkaldskortet og netkortet og sørg for at de begge har bindinger til tcp/ip. Så ser det ud som om at tcp/ip er installeret to gange. Derefter kan du konfigurere hver binding uafhængigt af hindanden.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2000 - 21:37 #5
Jeg bruger et netkort til Hub, hvor ADSL er koblet i uplink. Jeg har i win 95/98/2000 ingen problemer med at oprette 2 stk. tcp/ip protokoller, som bruges via det ene netkort. Bruger ikke opkaldskortet.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. september 2000 - 14:49 #6
hmmm... er helt blank...
Avatar billede lrj Nybegynder
21. september 2000 - 00:05 #7
Normalt bruger man jo 2 netkort hvis du skal styre 2 forskellige netværksenheder. Kan ikke lige helt se hvordan du vil bruge 2 tcp/ip protokoller på det samme netkort - det giver da vist ikke helt mening..
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2000 - 02:01 #8
Det gør at de andre computere på samme netværk og arbejdsgruppe kan komme på nettet gennem \"serveren\" . Det virker fint i windows 95/98 , men er lidt triggy i windows 2000 indtil man fanger de andre pc\'ere så er det også ok der.
Når man ku kan klare kontakten til ADSL modem gennem hub. Jeg kan udmærket se at det nok vil lette installationen, hvis man bruger 2 netkort i Serveren. Det er heller ikke utænkelig at jeg måske slutter med en sådan løsning, når jeg har undersøgt de forskellige muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2000 - 09:47 #9
Ok summering  på dette spørgsmål må altså være, at et nyt OS med forbedret net muligheder , som Microsoft skriver i deres reklame for ME ikke er i stand til at håndtere 2 protokoller som Win95/98. Samtidigsmed, hvis man bruger ME net guide til  installation på win95 og 98 klienter, ja så virker deres netværk ikke længere p.g. af nogle forkerte opdateringer af nogle soh filer.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2000 - 09:47 #10
Yderligere kommentare?
Avatar billede klth Nybegynder
30. september 2000 - 08:25 #11
Ehm ja ... lige en comment til Irj ... ->  F.eks. i mit tilfælde, kunne jeg godt bruge 2 stk TCP/IP protokoller. Da jeg på den bærbare med Win98 i skolen, automatisk skal hente IP adresse, og jeg herhjemme selv skal angive den. Så jeg skal faktisk lave om på det hver dag, når jeg er i skolen, og når jeg er hjemme...
Avatar billede lrj Nybegynder
30. september 2000 - 10:47 #12
Syret nok at den selv kan styre det når du har flere protokoller installeret. Kender en som har brug for nøjagtigt det sammen, men han kører også Win ME.. Such is Life, I guess :)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2000 - 12:01 #13
PÅ windows 98 er der ingen problemer med 2 prodokoller, det har jeg på min maskine nu, efter jeg har reinstalleret win 98 SE. Ingen problemer i det.
Avatar billede lrj Nybegynder
30. september 2000 - 12:23 #14
Skod! Håber der er nogen der finder en løsning :/
Avatar billede klth Nybegynder
30. september 2000 - 16:03 #15
Vil det sige at jeg her i Win98 SE bare kan ha 2 TCP/IP protokoller til at ligge? En med hent automatisk IP og uden dns og gateway, og så en med angivet IP, gateway og DNS som jeg skal bruge herhjemme?
Avatar billede lrj Nybegynder
30. september 2000 - 18:18 #16
klth> Sounds like it - har aldrig selv prøvet det. Kunne være syret nok :)