Avatar billede papercut Nybegynder
22. september 2002 - 15:18 Der er 9 kommentarer og
6 løsninger

jeres ærlige mening - tak

hvad synes i ?

-design
-brugervenlighed
-over all

svar ærligt
www.papercut.dk

mvh hanne
Avatar billede cdc Novice
22. september 2002 - 15:20 #1
det første der springer im øjnene er dit valg af forskellige fonte. Times og verdana eller hvad det nu er
Avatar billede 93a12 Nybegynder
22. september 2002 - 15:22 #2
skriften i menuen er alt for stor efter.
Avatar billede beldring Nybegynder
22. september 2002 - 15:22 #3
1) farverne (især den blå) er aly for "syntetiske", men god opbygning. 7@13
2)den er okay ... enkel ... 8@13
3) over all indtrykket er lidt, at du ikke har været webdesigner alt for længe, så jeg vil sige 6-7@13
But keep up the spirit ... håber du kunne brugre det til noget  :O)
Avatar billede beldring Nybegynder
22. september 2002 - 15:23 #4
ps. : brug altis sort skrift, og skrigttype som f.eks. Verdana Tahoma eller noget lign.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. september 2002 - 15:23 #5
Du skal oveje dine fonte MEGET kraftitg. Det ser simpelthen dumt ud.
Det kunne blive rigtig godt hvis du lavede om på det.

Den ramme der er rundt om det hele ser lidt dum ud, især i toppen. Fjern den.

Farverne i topmenuen er ikke for kønne.
Avatar billede beldring Nybegynder
22. september 2002 - 15:25 #6
din "klik på banneret" virker simpelthen får dårligt! ...
Avatar billede esoulman Nybegynder
22. september 2002 - 15:26 #7
Få ændret skrifttyperne så det er den samme, så vidt som muligt.
Din mouseover-effekt i menuen er ik så cool - skriften burde måske også være lidt mindre?
Pas på med at bruge kursiv og fed skrift, det kan nemt blive grimt at se på.

Farverne passer fint sammen.

6@13 - det er ik for at rakke ned, håber det er konstruktiv kritik :)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 15:30 #8
OK, then:

Farverne er kedelige og uinspirerende. Rammen rundt om siden er ligegyldig og temmelig grim, så den kan du lige så godt fjerne!
Som cdc siger, så bruger du flere forskellige skrifttyper, og endda tre-fire forskellige skriftstørrelser. Du har også både understreget, kursiv og fed tekst. Det forvirrer meget. Hold dig til én skrifttype og få forskellige størrelser.
Idéen med at designe top-menuen som et kartotek er fin nok, men linksene bør nok ikke være understregede.
Menuen til venstre er ikke noget værd. Pilene og de stiplede linjer er ligegyldige. Det havde været noget andet, hvis det havde været en saks, nu hvor siden jo har det tema. Det er også meget ubrugervenligt at lade skriften skifte stil, når man kører musen hen over menupunkterne. Det ville være bedre, hvis den skiftede farve eller en anden effekt.
Du bør nok kalde punktet "Velkommen" for "Forside".
CD-oversigten er fin nok.
I nyhedsbrev-boksen skal du ikke centrere teksten. Det er for svært at have med at gøre.
Chart-logoet (som ikke kan hentes) skal væk! Det er grimt (når det virker) og giver dig flere sorger end glæder!

Alt i alt er sitet en noget forvirrende oplevelse. Farverne er kedelige og der er en del skønhedsfejl. Men det holder alligevel på load-tiden og på den næsten problemfrie navigation.

Karaktér: 5 ud af 10.
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. september 2002 - 15:33 #9
hrofor i alverden bruger du ikke nogen af dine papirklip til at gøre forsiden flot og tiltrækkende?

'seneste opdatering' er godt at have, men det er en biting der ikke fortjener så meget plads.

'CD oversigt' scrolleren er ren HuHej-tek der distraherer og ikke forbedrer siden på nogen måde.

'tilmeld nyhedsbrev' kunne med fordel udskiftes med et link "de seneste tilføjelser". det er ligesom med scrolleren ovenover. at "det er muligt" betyder ikke nødvendigvis at "det er ønskværdigt" :-)

du har en vandret menu(foroven), og en lodret meny (tilvenstre) og derudover en lille 'genveje' meny. hellere een menu med klare og relevante punkter.

de der prikkede pile ser ud somom de har en betydning, men er vist i virkeligheden blot til pynt. Så kønne er de heller ikke.

Og så fik vi vist lavet plads til et papirklip eller to, til at pynte på forsiden. Det er jo det hele webstedet handler om :-))

mvh JakobA
Avatar billede simona Nybegynder
22. september 2002 - 15:35 #10
Hej med dig.
Den første tanke jeg får er; Hvad handler siden om? Og det gør jeg fordi den umiddelbart ikke illustrerer noget "bestemt". Designmæssigt!
Det næste er at jeg FINDER UD af at den handler om noget "kreativt", hvor det så virkelig undrer mig at du ikke bruger lidt mere "krudt" på smukke farver og spændende billeder der omhandler det kreative emne.
Rent estetisk, ser den lidt "hjemmelavet ud". Forskellige skrifter som ikke passer sammen og som giver et lidt ikke-smukt udseende.
De rammer du har valgt til at opbygge din side i, er i og for sig okay.. men du tager ikke chancen og gør dem "tiltrækkende"

Når jeg kommer ind under fanen og kigger på div. papirklip, får jeg følelsen af at være landet i Words Multimedie-klip.

Rent teknisk er der ikke noget at udsætte. Man kommer derhen hvor man skal og siden er ikke særlig "tung" - hvilket er dejligt!

Du KAN lave denne side rigtig lækker, men jeg syntes ikke at den er blevet det. Der skal meget mere til og du er velkommen til at spørge hvis min kritik er konstruktiv for dig :0)

Af mig får du 7@13 (Det der trækker op er det rent tekniske - hvilket du har klaret fint, men resten er for standard-agtigt)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
22. september 2002 - 18:42 #11
Hvis man går ind på sorte klip øverst er det ligesom om at når man vælger den lilla knap og siden kommer frem og hele knappen skal falde i med det nederste hvide er der en lilla kile ind i det hvide hvor der står sorte klip.

Håber det er til at forstå
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
22. september 2002 - 18:45 #12
Jeg vil også lige anbefale at lave en anderledes mouse over i menuen den der kusiv er lidt tam hvad med noget grafik eller en gif
Avatar billede reffak Nybegynder
22. september 2002 - 19:15 #13
www.papercut.dk logo i øverste venstre hjørne er simpelthen for kedeligt. Gør noget ud af logoet - måske en lækker font eller effekt.
Avatar billede simona Nybegynder
22. september 2002 - 20:26 #14
Forslag, forside:

1. Fjern alle understregninger - ser ikke godt ud
2. Beslut dig for EN font - som du så kan bruge i fed og alm. Syntes at fonten; Ariel ser bedst ud
3. Fjern pil-systemet - den er alt for dominerende
4. www.papercut.dk i top venstre hjørne.. kan du ikke erstatte den med et flot logo?
5. Drop "Velkommen", men skriv måske istedet f.eks.: Sitet med de fedeste papercuts - som overskrift
6. Sæt istedet for introtekst nogle lækre eksempler på papercuts, som en lille appeticer
7. Læg evt. endnu en fane ind med overskriften CD'er; og her kan du præcentere indholdet på disse cd'er
8. Fjern effecten med at fonten ændrer sig til kursiv når musen kommer ind over. Det virker lidt for smart/plat - kan godt forstå at det er sjovt at lave hvis man ikke er trænet, men det virker ikke fedt at se på :0(

Forslag til inde bag fanerne;
1. Hvad om du lægger nogle andre farver ind for hver fane man kommer ind på?
2. Det kunne se mere lækkert ud, hvis du fjerne de kasser du har placeret divers papercut kategorier ind under - måske give et mere "rent" udseende
3. Igen, fjern understregningerne!
4. Tænk over at give siderne en anden farve der står i bedre kontrast til de cuts du viser. Jeg ville forslå nogle mørkere farver. Evt. Marine, Blodrød, Bordoux, Navigrøn, mørkegrå og måske ville sort også give en god effekt

Håber du kan bruge det her til noget :0))
Avatar billede papercut Nybegynder
02. oktober 2002 - 15:40 #15
tak for hjælpen, jeg vil lige rette lidt til og vender frygtelig tilbage senere :-)