Avatar billede med Nybegynder
17. marts 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access -> MS SQL

Findes der en måde hvorpå man kan importere en Access base til MS SQL Serveren.

Beklager men jeg har kun 25 point
Avatar billede ruprect Nybegynder
17. marts 1999 - 10:30 #1
Ja Microsoft har lavet et Upsizing Tool som kan hentes på deres site:

http://support.microsoft.com/download/support/mslfiles/AUT97.EXE

Description: The Microsoft Access 97 Upsizing Tools consist of the Upsizing Wizard and SQL Server Browser, which enable you to use Microsoft Access to develop and maintain Microsoft SQL Server client/server applications. The Upsizing Wizard takes a Microsoft Access database and creates a database on SQL Server with the same table structure, data, relationships, indexes, rules, and defaults of the original Microsoft Access database. The SQL Server Browser enables you to view, create, and edit SQL Server objects such as tables, views, defaults, rules, stored procedures and triggers. (2176064 bytes, published 11/11/97)
Avatar billede med Nybegynder
17. marts 1999 - 10:33 #2
Det var jo lige det jeg manglede!
Tusind tak !
Avatar billede ruprect Nybegynder
17. marts 1999 - 10:37 #3
NP
Avatar billede med Nybegynder
17. marts 1999 - 15:50 #4
Jeg får en "Der er foretaget division med nul" fejl ?

Er det noget du kender til?

Jeg bruger NT4SP3 og MS SQL 6.5
Avatar billede ruprect Nybegynder
18. marts 1999 - 09:05 #5
Prøv at Upsize i mindre bidder.

- Michael
Avatar billede nero Nybegynder
16. juli 1999 - 19:16 #6
Microsoft Access 97 Upsizing, virker slet ikke efter hensigten, og selv sql 7.0 kan ikke impotere en access db uden at lave små fejl.
der er flere ting man skal være opmærksom på, det er bla. autonummerering, hvor man selv skal ind og sætte den til at tælle. standard værdier kan den heller ikke finde ud af .. man skal i det hele taget ikke prøve at oprette en db i mssql automatisk, det tager længere tid at debugge end at oprette.

mht data, så skriv et program der kan overføre det på en sådan måde at id svarer over ens .. det kan være langhåret i starten men det er det eneste sikre :)